نگاه نفت در تامین نیازهای سیل‌زدگان بلندمدت است

نماینده ویژه وزیر نفت در استان خوزستان، با تشریح فعالیت‌ها و اقدامات صنعت نفت در جریان کمک‌رسانی به مناطق سیل‌زده گفت: در تامین نیازهای سیل‌زدگان نگاه بلندمدتی داریم و حتی‌المقدور در تلاشیم امکاناتی را در اختیار مردم قرار دهیم که استفاده از آن نه تنها در موقعیت بحرانی کنونی، بلکه در درازمدت امکانپذیر باشد.

کریم زبیدی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، با بیان این‌که وزارت نفت و شرکت‌های تابع در بخش‌های مختلف اعم از تامین و اعزام ماشین‌آلات سبک و سنگین و مشارکت در بازگشایی راه‌های ارتباطی، تهیه و توزیع مواد غذایی، ارائه خدمات پزشکی و بهداشتی و ...، به مناطق سیل‌زده خدمات ارائه می دهند، ادامه داد: تاکنون ۲۰ منبع آب هر یک با ظرفیت پنج هزار لیتر، ۳۰ پمپ تخلیه آب با قطرهای ۲، ۳، ۴، ۵ و ۶ اینچ و ۳۰ واحد دستشویی و حمام سیار از سوی نفت به فرمانداری‌های حمیدیه، سوسنگرد (بستان)، کارون و هویزه (رفیّع) تحویل شده است.

وی گفت: با توجه به آسیب‌دیدگی بسیاری از مدارس روستایی، در صدد تجهیز روستاهای سیل‌زده به کانکس‌های دوکلاسه هستیم؛ همچنین تامین آب‌سردکن‌های چهار شیره و تعداد بیشتری دستشویی و حمام سیار برای توزیع در مناطق سیل‌زده کارون، خرمشهر، شادگان، حمیدیه، بستان و شعیبیه در دستور کارمان قرار دارد.

زبیدی به کمک‌های مردمی و کمک‌هایی که با همراهی و همکاری بسیج صنعت نفت جنوب (شهید تندگویان) جمع‌آوری و توزیع شده نیز اشاره و اضافه کرد: همچنین با هماهنگی شرکت ملی گاز ایران، لوله‌های گاز با قطرهای مختلف به منظور رفع آب‌گرفتگی معابر در اختیار فرمانداری برخی شهرها قرار گرفت.

نماینده ویژه وزیر نفت به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی از سوی واحد اهواز سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت هم اشاره کرد و گفت: تمام واحدهای ارائه کننده خدمات درمانی و بهداشتی با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور فعالیت می‌کردند؛ بهداشت و درمان نفت هم با هماهنگی کامل با این دانشگاه و بهره‌مندی از پزشکان متخصص و مجرب، در خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان نقش قابل توجهی داشت. درمانگاه‌های نفت مستقر در مناطقی مثل کوت عبدالله و ... نیز به طور رایگان به سیل‌زدگان خدمات ارائه می‌کنند.

به گفته زبیدی، کمک‌رسانی‌های دیگر صنعت نفت مانند اعزام ماشین‌آلات، ایجاد سیل‌بندها متناسب با نیاز مناطق سیل‌زده و ... همچنان ادامه دارد.

وی ضمن قدردانی از تلاش همکاران وزارت نفت و شرکت‌های تابع به ویژه شرکت‌های نفتی مستقر در استان خوزستان که بی‌وقفه در امر خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان مشغول فعالیت هستند، از دیگر شرکت‌های فعال در صنعت نفت نظیر اویک، داناانرژی، پتروایران، پتروپارس، گلوبال پتروتک کیش، تاسیسات دریایی و ... که در این مسیر همکاری و حضور فعال و اثرگذاری داشته‌اند، قدردانی کرد.

زبیدی خاطرنشان کرد: همانطور که وزیر نفت بارها تاکید کرده‌اند، خوزستان جان ماست و بدیهی است خدمت‌رسانی نفت به مناطق سیل‌زده تا پایان شرایط بحرانی ادامه خواهد داشت، اما باید به این نکته هم توجه کرد که عمق خسارات در مناطق سیل‌زده ایجاب می‌کند که دیگر بخش‌های دولت از جمله وزارت راه و شهرسازی، وزارت جهاد کشاورزی و ... نیز در خدمت‌رسانی به این مناطق تلاش دوچندانی داشته باشند.

کد خبر 288583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =