درآمد و صادرات نفت ایران تداوم خواهد داشت

رئیس دفتر رئیس جمهوری گفت: بی‌شک جمهوری اسلامی ایران نفت خود را می‌فروشد و درآمد و صادرات نفت ما ادامه خواهد داشت.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، محمود واعظی امروز (چهارشنبه، چهارم اردیبهشت‌ماه) در جمع خبرنگاران، با تقبیح اقدام آمریکا در موضوع فروش نفت علیه ایران، گفت: آنها بیشتر به دنبال یک تبلیغات گسترده و جنگ روانی علیه ملت ایران هستند و تردید ندارم همچون دیگر توطئه‌ها، آنچه به‌تازگی اعلام کردند نیز سبب همبستگی و اتحاد بیش از پیش در کشور خواهد شد.

وی افزود: مهم‌ترین بحثی که امروز در نشست هیئت دولت مطرح شد، در ارتباط با خباثتی است که آمریکا در روز دوشنبه انجام داد و اعلام کرد مانع فروش نفت ایران می‌شود و طبیعی است که باید در نشست دولت به این مسئله می‌پرداختیم.

رئیس دفتر رئیس جمهوری با بیان اینکه این موضوع از بعد سیاست خارجی حائز اهمیت بوده و باید همه در دولت به آنچه اتفاق افتاده نگاهی یکسان داشته باشیم، تصریح کرد: از سوی دیگر در گذشته برای روبه‌رو شدن با شرایط مختلف گزینه‌های متفاوت را تدوین کرده و برای این گزینه هم فکر کرده بودیم و در بودجه سال ۹۸، پیش‌بینی‌های مختلفی شده بود از جمله اینکه اگر با برخی محدودیت‌ها مواجه شویم، باید بتوانیم کشور را به‌خوبی اداره کنیم.

واعظی ادامه داد: طبیعی است این اقدام آمریکا محدودیت‌هایی برای ایران از نظر اقتصادی به‌وجود می‌آورد، اما آنچه آنها به‌دنبال آن هستند یک جنگ روانی است، یعنی بیشتر به دنبال یک تبلیغات گسترده هستند.

وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به اینکه عربستان و امارات اعلام کردند کمبود فروش نفت ایران را جبران می‌کنند، آیا اطمینان می‌دهید که درآمد نفتی ایران به صفر نرسد؟ گفت: بی‌شک درآمد و صادرات نفت‌مان را داشته و آن را به فروش خواهیم رساند، ضمن اینکه این تصمیم عربستان و امارات یک اقدام خصمانه علیه ملت ایران است و آنها عاقل‌تر از این هستند که به‌دلیل اینکه یک یا دو سال دیگر آقای ترامپ بر سر کار است برای خوش‌خدمتی به رئیس جمهوری آمریکا بخواهند اینگونه با کشوری دشمنی کنند که برای همیشه همسایه آنها در منطقه است.

رئیس دفتر رئیس جمهوری درباره شایعه‌ها درباره وجود اختلاف بین وزیران امور خارجه و نفت ضمن تکذیب آن، تصریح کرد: اینکه یک نماینده مجلس شورای اسلامی برداشت خودش را یک‌طرفه و آن هم زمانی که آقای ظریف در نیویورک است، مطرح کند، ملاک نیست، سخنگوی وزارت خارجه این موضوع را تکذیب کرد، این کار اخلاقی نیست، بین آقایان ظریف و زنگنه نه تنها چنین مسئله‌ای وجود نداشته، بلکه روابط بسیار خوبی دارند.

کد خبر 288607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =