تحریم نفت ایران بازار انرژی را غیرقابل پیش‎بینی کرد

رئیس جمهوری روسیه تاکید کرد: تمدید نشدن معافیت برای خریداران نفت ایران از سوی آمریکا، بازار نفت و انرژی را غیرقابل پیش‌بینی کرده است.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، ولادیمیر پوتین امروز (شنبه، هفتم اردیبهشت‌ماه) در حاشیه برگزاری دومین نشست بین‌المللی «کمربند – راه» در پکن در جمع خبرنگاران گفت: پس از تصمیم ترامپ در زمینه تحریم‌های نفتی ایران، پیش‌بینی آینده بازار جهانی نفت مشکل است و نمی‌توان به‌طور یقین درباره آن نظر داد.

وی افزود: در حالی که قرار است معافیت‌های آمریکا برای خریداران نفت ایران از ۱۲ اردیبهشت‌ماه حذف شود، اما توافق ما با اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) برای حفظ سطح تولید نفت همچنان ادامه دارد و ما سقف تولید خود را افزایش نمی‌دهیم.

رئیس جمهوری روسیه ضمن اعلام آمادگی خود برای افزایش تجارت با چین تاکید کرد: جنگ‌های تجاری در حال آسیب زدن به اقتصاد جهانی هستند.

پوتین روز جمعه (ششم اردیبهشت‌ماه) در دیدار با الهام علی‌اف، رئیس جمهوری آذربایجان در پکن از برگزاری نشست سه جانبه تهران، مسکو و باکو خبر داد.

وی گفته بود: این نشست مرداد ماه امسال و با حضور حسن روحانی و الهام علی‌اف در مسکو برگزار خواهد شد.

کاخ سفید دوم اردیبهشت‌ماه در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که دونالد ترامپ، رئیس ‌جمهوری آمریکا، تصمیم گرفته است معافیت خرید نفت ایران که پیش‌تر به هشت کشور داده بود را تمدید نکند.

این تصمیم آمریکا مورد انتقاد کشورهایی مانند چین، هند و ترکیه قرار گرفته است و به نظر می‌رسد بر تعداد کشورهای معترض به این رویکرد افزوده شود.

کد خبر 288634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =