موفقیت اجرای سند چشم‌انداز توسعه مشارکت زنان در صنعت نفت

مشاور ارشد وزیر نفت در امور زنان و خانواده گفت: دستاوردهای سند چشم‌انداز و برنامه راهبردی توسعه مشارکت زنان و تحکیم بنیان خانواده در صنعت نفت بسیار موفقیت‌آمیز بوده است.

به گزارش خبرنگار شانا، فاطمه تندگویان صبح امروز (یکشنبه، هشتم اردیبهشت‌ماه) در سومین گردهمایی سراسری مشاوران امور زنان وزارت نفت درباره چرایی پرداختن به امور زنان اظهار کرد: مسیر دشواری را طی کردیم و نمی‌توان به سرعت همه مطالبات را پاسخ گفت، با وجود این، دستاوردهای سند چشم‌انداز و برنامه راهبردی توسعه مشارکت زنان و تحکیم بنیان خانواده در صنعت نفت بسیار موفقیت‌آمیز بوده است.

وی با اشاره به اینکه در دفتر امور زنان و خانواده وزارت نفت تلاش کردیم چالش‌های پیش روی زنان صنعت نفت شناسایی شوند، گفت: موانع فرهنگی و نگرشی و نگاه کلیشه‌ای، توزیع قدرت و امکانات و بهره‌مندی فرصت‌ها با نگاه جنسیتی، وجود موانع ارتقای شغلی زنان و نادیده گرفتن توانایی زنان، بزرگ‌ترین چالش‌هایی بود که با آن روبه‌رو بودیم.

مشاور ارشد وزیر نفت در امور زنان و خانواده درباره دستاوردهای دفتر زنان و خانواده وزارت نفت افزود: دفتر امور زنان و خانواده وزارت نفت از سال 92 کار خود را آغاز و در این مدت اهداف و سند راهبردی توسعه مشارکت زنان را تدوین کرد و براساس گزارش دفتر امور زنان ریاست جمهوری، یکی از دفاتر پیشرو در امور زنان به صنعت نفت اختصاص دارد.

تندگویان با اشاره به اینکه ساختار دفتر و ساختار شبکه‌ای برای چهار شرکت زیر مجموعه وزارت نفت ایجاد شد که با بهره‌مندی از هشت کارگروه در طول این پنج سال توانستیم اقدام‌های گسترده‌ای را از نظر فرهنگی و اصلاح نگرش تغییر دهیم، ادامه داد: با برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی، فرهنگ توسعه صنعت به واسطه بهره‌مندی از مردان و زنان و تحقق عدالت جنسیتی و شایسته سالاری نهادینه شد.

وی افزود: ظرفیت‌های بالقوه زنان شاغل مستعد مدیریت و توان‌افزایی شناسایی شد و سهم مشارکت زنان در حوزه سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و تصمیم‌سازی افزایش یافت و قوانین زیادی برای بهبود اشتغال زنان در صنعت نفت ابلاغ و اجرا شد.

وی در مورد هدف ارتقای سطح سلامت زنان صنعت نفت با بیان اینکه برنامه خودمراقبتی تدوین شد و حساسیت لازم برای پایش و معاینات دوره‌ای صورت گرفت، تصریح کرد: برنامه بعدی ارتقای سطح سلامت روان زنان و خانواده است و طی آن به مقوله ورزش زنان پرداخته شد که به شکل‌گیری المپیاد زنان، مسابقات و ورزش عمومی و همچنین استفاده از امکانات ورزشی صنعت نفت برای زنان انجامید؛ سلامت پکیج کاملی از پیشگیری و درمان است.

تندگویان با اشاره به اینکه وزیر نفت به نقش زنان در توسعه صنعت همواره تاکید دارد، گفت: از سال ۹۶ تاکنون ۱۴ نشست آموزشی با تکیه بر موسسه واقعیت درمانی و تئوری انتخاب با نگاه نو به مسائل پرداخته شده و همسو با مسئولیت‌های اجتماعی، ساخت ۱۳ مجتمع آموزشی و ورزشی در مناطق محروم پیگیری شده است.

مشاور وزیر نفت اظهار امیدواری کرد: با وجود کارهای انجام‌شده در پنج سال اخیر، باید فعالیت‌های بیشتری در زمینه ارتقای زنان و شایسته‌سالاری و تحقق عدالت جنسیتی در صنعت نفت انجام و پیگیری شود که در این عرصه مدیران و زنان ارشد باید با همکاری و همیاری آن را طی کنند.

سومین گردهمایی سراسری مشاوران امور زنان وزارت نفت صبح امروز (یکشنبه، هشتم اردیبهشت ماه) با حضور معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده و فاطمه تندگویان، مشاور وزیر نفت در امور زنان و خانواده در شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران برگزار شد.

کد خبر 288648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =