زنان صنعت نفت؛ پیشرو در تحقق مسئولیت‌های اجتماعی

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: زنان شاغل در صنعت نفت می‌توانند در تحقق مسئولیت‌های اجتماعی جریان‌ساز و پیشرو باشند و توسعه پایدار را محقق کنند.

به گزارش خبرنگار شانا، معصومه ابتکار امروز (یکشنبه، هشتم اردیبهشت) در سومین گردهمایی سراسری مشاوران امور زنان وزارت نفت با بیان اینکه آرمان‌های انقلاب و ارزش‌های دینی و قرآنی با عدالت پیوند خورده و عدالت جنسیتی بخشی از عدالت است، گفت: دولت دوازدهم به‌طور خاص عدالت جنسیتی را براساس ماده ۱۰۱ قانون برنامه ششم در دستور کار قرار داده و بر این اساس برای تحقق عدالت جنسیتی تبیین شاخص‌های عدالت جنسیتی نهایی شده و در بودجه سال ۹۸ این شاخص‌ها در بودجه دستگاه‌ها پیش‌بینی شد.

وی افزود: این شاخص‌ها در هشت محور مانند ورزش، آموزش، بهداشت، مشارکت سیاسی و حقوق در سطوح ملی و دستگاهی تعریف و تصویب شد تا میزان اجرای عدالت جنسیتی قابل سنجش و ارزیابی باشد.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده ادامه داد: سند ارتقای زنان و خانواده در اسفند ماه ۹۶ برای همه استان‌ها تدوین و قراردادی با هر استان برای تنظیم سند بر اساس شرایط خاص اقلیمی هر استان منعقد شد.

ابتکار ادامه داد: نگاه رئیس جمهوری در عدالت جنسیتی، بحث مدیریت زنان است. هم‌اکنون ۴۱ درصد کارکنان دولت، زنان هستند و ۳۰ درصد پست‌های ستادی باید در اختیار بانوان قرار گیرد.

وی ضمن تقدیر از پرداختن جدی صنعت نفت به بحث مسئولیت اجتماعی گفت: زنان وزارت نفت می‌توانند در CSR جریان‌ساز و پیشرو باشند و با پرداختن به محیط‌زیست می‌توانند توسعه پایدار را محقق کنند؛ بر همین اساس زنان به دلیل هوش عاطفی بالا و پشتیبانی از حقوق فرزندان و نسل‌های آینده می‌توانند نیروی پیش‌برنده در این حوزه باشند.

معاون رئیس جمهوری اظهار کرد: اختلال ارتباطی یکی از مشکلات و بحران‌های حوزه خانواده است و در خانواده‌ها شاهد لکنت زبان و خشونت هستیم که تفاهم‌نامه گفت‌وگوی ملی خانواده و بین‌ نسلی را با حضور وزیر آموزش و پرورش آغاز کردیم.

ابتکار خواستار اجرای طرح گفت‌وگوی ملی و مهارت برقراری ارتباط عمومی و ارتباط بین نسلی در وزارت نفت شد، زیرا به تقویت پیوند خانوادگی منجر می‌شود و در این صورت کارمند یا مدیر به پشتوانه خانواده شکوفا و سالم از توان بالایی برخوردار خواهد شد.

سومین گردهمایی سراسری مشاوران امور زنان وزارت نفت صبح امروز (یکشنبه، هشتم اردیبهشت‌ماه) با حضور معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده و فاطمه تندگویان، مشاور وزیر نفت در امور زنان و خانواده در شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران برگزار شد.

کد خبر 288651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =