برگزاری ۳۱۸ هزار نفرساعت دوره آموزش اچ‌اس‌یی در مناطق نفت‌خیز جنوب

رئیس اچ‌اس‌یی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در تشریح گزارش عملکرد آموزشی این واحد در سال گذشته، از برگزاری دوره‌های آموزش اچ‌اس‌یی برای ۲۸ هزار و ۷۱۹ نفر از کارکنان این شرکت در قالب ۳۱۸ هزار و ۷۹۶ نفرساعت خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، علی صفی‌خانی گفت: تلاش برای حفظ و ارتقای سلامت و ایمنی کارکنان و مدیریت صحیح و بهینه در حوزه حفاظت از محیط زیست همواره از اولویت‌های مهم شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب بوده است.

وی به گستره شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب که بالغ بر ۴۰۰ هزار کیلومتر از استان بوشهر تا شمال خوزستان است، اشاره کرد و افزود: دوره‌های اچ‌اس‌یی در زمینه‌های آتش‌نشانی، ایمنی، حفاظت محیط زیست، پدافند غیرعامل، مدیریت بحران و بهداشت حرفه‌ای در شرکت‌های تابع مناطق نفت‌خیز جنوب و زیر نظر مستقیم کارشناسان این امور برگزار شده است؛ این آموزش‌ها برای خط‌مشی سازمان و به منظور ارتقای سطح سلامت کارکنان و حفظ اموال و سرمایه‌های شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب برگزار می‌شود.

این مقام مسئول افزود: هم‌اکنون در گستره مناطق نفت‌خیز جنوب تعداد ۲۵ ایستگاه آتش‌نشانی در کنار تاسیسات قرار دارد که آمادگی لازم را برای مقابله با حوادث و شرایط اضطراری دارند.

صفی‌خانی گفت: باید بپذیریم در بحث سلامتی و امنیت خانواده بزرگ صنعت نفت در شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب مسئولیت ما سنگین است، زیرا هرچه ایمنی در محیط کاری مطلوب‌تر باشد آسایش و آرامش خانواده‌های کارکنان نیز بیشتر تامین خواهد شد.

رئیس ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب به دیگر فعالیت‌های این اداره اشاره کرد و افزود: انجام ۱۴ هزار و ۹۴۶ فقره بازرسی اچ‌اس‌یی به منظور شناسایی نقاط مخاطره‌آمیز و ارائه راهکار برای حذف یا کاهش ریسک ناشی از کارهای عملیاتی و تعمیراتی از سوی کارشناسان واحدهای اچ‌اس‌یی از بارزترین فعالیت‌های میدانی این شرکت بوده است و صدور بالغ بر ۱۰۵ هزار و ۷۱۷ فقره اجازه‌نامه کار (پرمیت)، نشان از تعدد کارهای تعمیراتی و کنترل اقدام‌های بازدارنده برای پیشگیری از بروز حوادث دارد.

وی افزود: برگزاری بیش از ۲۵۰ مانور شرایط اضطراری برای افزایش آمادگی کارکنان به منظور مقابله با رویدادها از مهم‌ترین اقدام‌های پیشگیرانه و واکنشی است؛ همچنین مشارکت در علامت‌گذاری بیش از ۱۷۶ موقعیت جدید چاه‌های نفت کمک شایانی به در نظر گرفتن الزام‌های اچ‌اس‌یی در انتخاب موقعیت‌های مدنظر برای حفاری کرده است.

به گفته وی، از منظر ایمنی و زیست محیطی از نظرات کارشناسان اچ‌اس‌یی برای ساخت محوطه چاه استفاده می‌شود که پس از این مرحله، ساخت موقعیت و انتقال دکل به آن مجاز می‌شود.

صفی‌خانی گفت:‌ هدف شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب تاکید بر انجام اقدام‌های پیشگیرانه است و این موضوع با مشارکت عمومی همه کارکنان مناطق نفت‌خیز میسر می‌شود.

کد خبر 288663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =