نمایشگاه بیست و چهارم نفت تبلور بروز و ارائه توانمندی‌ها در مسیر رونق تولید

سرپرست مدیریت توسعه منابع انسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: نمایشگاه بیست و چهارم نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی از جنبه‌های مختلف پر اهمیت است و برای وزارت نفت و در کل، کشور ارزش‌افزایی می‌کند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، احمد رحیمی در حاشیه بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی اظهار کرد: این نمایشگاه عرصه معرفی قابلیت‌ها و ابراز خواسته‌ها و اولویت‌هاست، از یک سو تأمین‌کنندگان تازه‌ترین دستاوردها و قابلیت‌های خود را به نمایش می‌گذارند و از دیگر سو، حوزه‌های مختلف عملیاتی و غیرعملیاتی وزارت نفت، خواسته‌ها و نیازمندی‌های خود را ارائه می‌کنند که این همکاری دوسویه سبب ایجاد شراکت‌های سازمانی می‌شود.

وی ادامه داد: نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در 23 دوره برگزاری، نقشی مهم و کلیدی در ارتقای توان ساخت داخل، شناخت فرصت‌ها، معرفی قابلیت‌های تأمین‌کنندگان، ظهور تأمین‌کنندگان توانمند، درک نیاز صنعت توسط تأمین‌کنندگان، افزایش فضای رقابتی در بین سازندگان و تأمین‌کنندگان داشته است.

به گفته رحیمی، از دیگر سو، این نمایشگاه فرصتی است برای آشنایی کارشناسان، متخصصان و مدیران شرکت ملی گاز ایران با تازه‌ترین فناوری‌های روزآمد. درواقع می‌توان این نمایشگاه را مهم‌ترین دروازه شناخت و ورود فناوری‌های نو به صنعت نفت، گاز و پتروشیمی دانست.

این مقام مسئول با بیان اینکه در کنار موارد بالا، شرایط خاص حاکم بر شرکت و اعمال تحریم‌های غیرقانونی، سبب شده که ضرورت توجه به قابلیت‌های درون کشور بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد، گفت: با توجه به نام‌گذاری سال که حرکت در مسیر رونق تولید است، نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی می‌تواند تبلور بروز و ارائه این توانمندی‌ها باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، درباره منابع انسانی اظهار کرد: منابع انسانی به‌عنوان اصلی‌ترین و مهم‌ترین سرمایه هر شرکت شناخته می‌شود، ضمن آنکه بدون عملکرد مثبت منابع انسانی، تحقق اهداف شرکت ممکن نیست، زیرا منابع انسانی است که می‌تواند زمینه‌ساز استفاده بهینه از دیگر منابع باشد و در صورت توانمند بودن، می‌تواند زمینه خوداتکایی بیش از پیش صنعت را فراهم آورد.

سرپرست امور توسعه منابع انسانی شرکت ملی گاز ایران ادامه داد: این مدیریت برنامه‌های تحولی مهمی از جمله ارتقای صلاحیت حرفه‌ای کارکنان رسمی، تدوین نظام صلاحیت حرفه‌ای نیروهای پیمانکاری با توجه به سیاست برون‌سپاری، توانمندسازی کارکنان و مدیران، ارتقای نظام‌های جانشین‌گزینی و جانشین‌پروری و ارتقای نظام‌های مدیریتی را برای ارتقای توانمندی منابع انسانی در دستور کار دارد.

رحیمی با اشاره به اینکه ارتقای رونق تولید، نیازمند عزمی سراسری است، تصریح کرد: این عزم در شرکت ملی گاز ایران وجود دارد، ضمن آنکه رویکرد توسعه برون‌سپاری از جمله رویکردهای مترقی شرکت ملی گاز ایران است که بدون شک سبب رونق تولید داخلی خواهد شد.

وی در پایان گفت: شرکت ملی گاز ایران زمینه‌ها و فرآیندهای برون‌سپاری و استفاده حداکثری از ظرفیت تأمین‌کنندگان داخلی را فراهم کرده است، این رویکرد در سال‌های پیش سبب توانمندی و پیدایش سازندگان و پیمانکاران بسیار قوی در کشور شده که بدون شک این سیاست در آینده نیز با همه توان دنبال خواهد شد؛ خودکفایی و خوداتکایی در بسیاری از اقلام مهم و حیاتی و پرمصرف نتیجه همین سیاست است.

کد خبر 288737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =