حضور موثر ملی حفاری در اجرای مسئولیت‌های اجتماعی و تحقق وظایف سازمانی

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران اصل کارآمدی عملیاتی را مهم‌ترین اهداف تبیین‌شده راهبردی برای سال 98 و پاسخگویی به نیازهای مردم خوزستان در بحران سیل به عنوان مسئولیت اجتماعی را از اولویت‌های اصلی شرکت برشمرد.

به گزارش شانا به نقل از  شرکت ملی حفاری ایران، سید عبدالله موسوی در تازه‌ترین مصاحبه خود در این باره توضیح داد: کارکنان سختکوش این شرکت در شرایطی تلاش خود را بر محور پاسخگویی به برنامه‌های صنعت نفت کشور متمرکز کرده بودند که جمعی از آنان همسو با وظایف ذاتی به کمک و همیاری دستگاه‌های اجرایی استان خوزستان برای جلوگیری از خسارت‌ها و آسیب‌های ناشی از بارندگی‌های سیل‌آسا و مهار رواناب‌ها در شهرها و روستاهای واقع در حاشیه رودخانه‌ها پرداختند.

وی که روز چهارشنبه (11 اردیبهشت‌ماه) در حاشیه آغاز به کار بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی نفت در تهران با خبرنگاران رسانه‌ها به گفت‌وگو نشست، گفت: با توجه به تاکید وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت و عضویت این شرکت‌ها در ستاد بحران استان خوزستان، در عمل شرکت ملی حفاری ایران با بسیج امکانات، تجهیزات و نیروهای انسانی، در حرکتی جهادگونه توان خود را برای پیشگیری از پیامدهای ناشی از سیل با ایجاد و استحکام‌بخشی به سیل‌بندها و قرار گرفتن در کنار ساکنان مناطق در معرض سیلاب به کار گرفت.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران افزود: 700 نفر از متخصصان و کارکنان با محوریت مدیریت‌های واحدهای مختلف شرکت به همراه نیروهای پیمانکاران طرف قرارداد همه تلاش خود را به کار گرفتند و تا زمان نیاز این خدمات استمرار خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران اظهار کرد: مجموعه این شرکت در طول بیش از یکصد کیلومتر از کرانه‌های رودخانه‌های کارون، کرخه و دز و همچنین مناطقی در داخل کلانشهر اهواز در کنار دیگر دستگاه‌های اجرایی، نهادها، ارگان‌ها و سازمان‌های امدادی وظایف محوله را به نحو مناسب پوشش دادند.

وی در همین ارتباط گفت: در چنین وضعیتی که وزیر نفت بر اولویت نخست کارها به امور مربوط به پاسخگویی به نیازهای اضطراری ستادهای بحران برای فائق شدن بر کنترل سیلاب‌ها و پیشگیری از ورود رواناب‌ها به مناطق مسکونی و کاهش تبعات تاکید کرد در عمل کارکنان عملیاتی شرکت نیز در عرصه کار و تلاش از ابتدای فروردین تا دهم اردیبهشت‌ماه موفق به تکمیل عملیات حفر هفت حلقه چاه نفت و گاز و ثبت حدود 20 هزار متر حفاری در میدان‌های نفتی شدند و این توفیق در شرایطی است که فعالیت هفت دستگاه حفاری در میدان‌های آزادگان جنوبی، اهواز، آب‌تیمور و شادگان به سبب قرار گرفتن در معرض سیلاب متوقف شده است.

موسوی یادآور شد: در جریان اجرای عملیات احداث و تقویت سیل‌بندها ازسوی دستگاه‌های مختلف، تنها شرکت ملی حفاری ایران بیش از 250 دستگاه ماشین‌آلات سنگین، سبک سازمانی و استیجاری به‌کار گرفت.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: در همین حال ارائه خدمات پزشکی و توزیع دارو در اردوگاه‌های سیل‌زدگان، تامین روزانه سوخت، غذای گرم، آب معدنی و اقلام بهداشتی نیز در دستور کار روزانه تعریف شد و هم اکنون نیز این شرکت ضمن آمادگی استمرار خدمات در صورت نیاز، همچون گذشته توان عملیاتی خود را برای اجرای پروژه‌های حفاری و تامین نیازهای صنعت نفت کشور با پشتکار بیشتر به کار گرفته است.

کد خبر 288766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =