تدوین منشور اجرایی شرکت ملی حفاری با محوریت ایجاد انضباط مالی و عملیاتی

مدیرعامل شرکت ملی حفاری از تدوین منشور اجرایی این شرکت با محوریت انضباط مالی و عملیاتی خبر داد و گفت: منطقی کردن هزینه‌ها اولویت اصلی ما در سال ۹۸ است.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت ملی نفت ایران، عبدالله موسوی در حاشیه نخستین روز از برگزاری بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت نفت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای اجرایی کردن این منشور، ۱۴ کارگروه در شرکت ملی حفاری ایران تشکیل شده تا به‌صورت مستقیم بر فعالیت‌های این شرکت نظارت و مشکلات و مسائل شرکت را در همه حوزه‌ها برطرف کنند.

وی افزود: شرکت ملی حفاری با در اختیار داشتن ۷۲ دکل حفاری، حدود ۶۵ درصد از فعالیت حفاری کشور را در اختیار دارد و لازم است برای منطقی کردن هزینه‌ها، ایجاد انضباط مالی و عملیاتی را در برنامه‌های خود بگنجاند.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران تاکید کرد: این موضوع می‌تواند کمک قابل‌توجهی در زمینه تغییر رویه شرکت ملی حفاری ایران به یک شرکت خودگردان داشته باشد.

توسعه تعاملات با شرکت‌های خصوصی

موسوی در ادامه از برنامه این شرکت برای توسعه همکاری‌های مشترک با شرکت‌های خصوصی فعال در صنعت حفاری کشور خبر داد و افزود: صنعت حفاری در داخل کشور بومی شده است و لازم است شرکت ملی حفاری ایران به‌عنوان بازوی قدرتمند صنعت حفاری کشور همکاری‌های سازنده‌ای با دیگر شرکت‌های فعال در این حوزه داشته باشد.

وی از حضور در مناقصه‌های مربوط به ۲۷ طرح مربوط به افزایش و نگهداشت تولید خبر داد و گفت: با مشارکت هشت شرکت خصوصی در این مناقصه‌ها شرکت کرده‌ایم و تاکنون توانسته‌ایم حضور خود را در دو پروژه قطعی کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران یادآور شد: این دو پروژه در حوزه نفت‌شهر و گچساران تعریف شده است.

موسوی ادامه داد: مشارکت با شرکت‌های خصوصی دیگر می‌تواند به منطقی‌تر شدن قیمت خدمات حفاری کمک کند.

حضور تمام قد حفاری در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی

موسوی در ادامه با اشاره به سیلاب‌های اخیر در مناطق جنوبی کشور گفت: ۷۰۰ نفر از متخصصان و کارکنان این شرکت با محوریت مدیریت‌های واحدهای مختلف، به همراه نیروهای پیمانکار طرف قرارداد، همه تلاش خود را به کار گرفتند تا آسیب ناشی از سیلاب‌های اخیر در مناطق جنوبی کشور را به حداقل برسانند.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران اظهار کرد: مجموعه این شرکت در طول بیش از یکصد کیلومتر از کرانه‌های رودخانه‌های کارون، کرخه و دز و همچنین مناطقی در داخل کلانشهر اهواز در کنار سایر دستگاه‌های اجرایی، نهادها، سازمان‌های امدادی وظایف محوطه را به نحو مناسب پوشش دادند.

وی افزود: با تاکید وزیر نفت بر اولویت نخست کارها درباره پاسخگویی به نیازهای اضطراری ستادهای بحران برای فائق شدن بر کنترل سیلاب‌ها و پیشگیری از  ورود روان آب‌ها به مناطق مسکونی، کارکنان عملیاتی شرکت نیز در عرصه کار و تلاش از ابتدای فروردین تا دهم اردیبهشت‌ماه موفق به پایان عملیات حفر هفت حلقه چاه نفت و گاز و ثبت حدود ۲۰ هزار متر حفاری در  میدان‌های نفتی شدند.

وی تاکید کرد: این توفیق در شرایطی است که فعالیت هفت دستگاه حفاری در میدان‌های آزادگان جنوبی، اهواز، آب‌تیمور و شادگان به سبب قرار گرفتن در معرض سیلاب متوقف شده است.

موسوی یادآور شد: در جریان اجرای عملیات احداث و تقویت سیل‌بندها از سوی دستگاه‌های مختلف، تنها شرکت ملی حفاری ایران بیش از ۲۵۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین، سبک سازمانی و استیجاری به‌کارگیری کرد.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری گفت: در همین حال ارائه خدمات پزشکی و توزیع دارو در اردوگاه‌های سیل‌زدگان، تامین روزانه سوخت، غذای گرم، آب معدنی و اقلام بهداشتی نیز در دستور کار روزانه تعریف و هم اکنون نیز این شرکت ضمن آمادگی استمرار خدمات در صورت نیاز، همچون گذشته توان عملیاتی خود را برای اجرای پروژه‌های حفاری و تامین نیازهای صنعت نفت کشور با پشتکار بیشتر به‌ کار گرفته است.

کد خبر 288790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =