بازوی پژوهشی صنعت نفت در پایتخت گازی ایران فعال‌تر می‌شود

تفاهم‌نامه همکاری میان پایتخت گازی و قطب پژوهشی صنعت نفت در حوزه محیط زیست امضا شد.

به گزارش خبرنگار شانا، ظهر امروز (پنجشنبه، ۱۲ اردیبهشت‌ماه) ‌تفاهم‌نامه همکاری زیست محیطی میان پژوهشگاه صنعت نفت و منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به امضای جعفر توفیقی، رئیس پژوهشگاه صنعت نفت و بهرام دشتی‌نژاد، رئیس HSE منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس رسید.

در حاشیه امضای این ‌تفاهم‌نامه، رئیس پژوهشگاه صنعت نفت با بیان اینکه این مرکز پژوهشی صنعت نفت در زمینه شناسایی و رفع آلودگی‌های زیست محیطی در سه فاز آب، خاک و هوا قابلیت‌های بسیار زیادی دارد، گفت: امیدواریم با امضای این ‌تفاهم‌نامه شاهد پایش و رفع آلودگی های احتمالی در منطقه عسلویه باشیم‌.

وی افزود: امضای این ‌تفاهم‌نامه می‌تواند شروع همکاری‌های مختلف خوبی میان پژوهشگاه صنعت نفت و منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس باشد.

بر اساس این گزارش، رئیس HSE منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس نیز با استقبال از فعال شدن پژوهشگران صنعت نفت در منطقه عسلویه در زمینه محیط زیست گفت: ارزش این ‌تفاهم‌نامه حدود ۳ میلیارد تومان برآورد می شود و براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این میزان در فازهای بعدی همکاری افزایش خواهد یافت‌.

وی ادامه داد: بر اساس این ‌تفاهم‌نامه منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس خدمات تخصصی و آزمایشگاهی را ازپژوهشگاه صنعت نفت در حوزه محیط زیست دریافت خواهد کرد، ضمن آنکه شناسایی منابع انتشار آلودگی های زیست محیطی بر عهده پژوهشگاه صنعت نفت خواهد بود.

دشتی‌نژاد با اشاره به ابلاغیه اخیر ریاست جمهوری مبنی بر کاهش آلایندگی‌های زیست‌محیطی در منطقه عسلویه گفت: در این رابطه کارگروهی متشکل از وزارتخانه‌های نفت، مسکن و شهرسازی، کشور، بهداشت و درمان و سازمان محیط‌زیست تشکیل شده است؛ وانگهی سند بهبود کیفیت هوایی در منطقه عسلویه با ۷۰ درصد پیشرفت کاری در دست تنظیم است که با حضور پژوهشگاه صنعت نفت این سند کامل‌تر خواهد شد.

رئیس HSE منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با بیان اینکه پالایشگاه‌های قدیمی موجود در عسلویه پیش از این ۷ هزار و ۲۰۰ میلیون مترمکعب در سال فلرینگ داشتند که این میزان هم اکنون به ۴۵۰ تن رسیده است، گفت: با نرمال‌سازی فرآیندهای پالایشی در پالایشگاه‌های فازهای جدید پارس جنوبی این رقم کمتر نیز خواهد شد.

کد خبر 288809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =