اتکا به توانمندی داخلی بهترین راهکار توسعه صنعت پتروشیمی است

وزیر پیشین صنعت، معدن و تجارت گفت: در شرایط موجود بهترین راهکار توسعه، اتکا به توانمندی داخلی است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، محمدرضا نعمت‌زاده در حاشیه بیست‌وچهارمین نمایشگاه نفت گاز، پالایش و پتروشیمی از سالن ۱۴ و ۱۵ و شرکت‌های پتروشیمی بازدید کرد.

وی پس از بازدید خود از شرکت‌های پتروشیمی، کلید توسعه صنعت را جسارت و همت عنوان کرد و گفت: دانایی در کشور وجود دارد و چنانچه مدیران و سرمایه‌گذاران کمی ریسک کنند، توان کشور نیز ارتقا خواهد یافت.

وزیر پیشین صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در شرایط موجود بهترین راهکار توسعه اتکا به توانمندی داخلی است، ضمن اینکه با دنیا نیز روابط داشته باشیم، باید توانمندی نیروی انسانی  و فناوری موجود را در مراکز علمی - پژوهشی از یک طرف و در صنعت از طرف دیگر ارتقا دهیم، دنیا از این روش توانسته توان خود را بالا ببرد و این راهکار در دنیا تجربه شده است.

مدیرعامل پیشین شرکت ملی صنایع پتروشیمی یادآور شد: دوستان نفتی اگر کمی جسارت به خرج دهند شاهد توسعه با بهره‌مندی از ساخت داخل خواهیم بود.

نعمت‌زاده گفت: به مدیران صنعت پتروشیمی نیز  پیشنهاد می‌کنم قطعات، مواد شیمیایی یا کاتالیست‌های تولید داخل را آزمایش کنند و حتی اگر از ۱۰ مورد یک مورد نیز نتیجه‌بخش نبود باز ناامید نشوند و به دانش فنی موجود اعتماد کنند.

کد خبر 288822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =