پژوهشگاه صنعت نفت و بخش خصوصی در حوزه پتروشیمی تفاهم‌نامه امضا کردند

پژوهشگاه صنعت نفت و شرکت پتروصنعت نفت آریان پارس برای مطالعات فنی و اقتصادی استحصال پنتان، هگزان و کات بوتان از خوراک لایت انت پتروشیمی نوری تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش خبرنگار شانا، جعفر توفیقی، رئیس پژوهشگاه صنعت نفت ظهر امروز (پنجشنبه، ۱۲ اردیبهشت‌ماه)، در حاشیه امضای تفاهم‌نامه مطالعات اقتصادی استحصال پنتان، هگزان و کات بوتان از خوراک پتروشیمی با بخش خصوصی با اشاره به سابقه دیرینه این مرکز پژوهشی در حوزه‌های مختلف در صنعت نفت گفت: در شرایط کنونی که صنعت نفت ایران به لحاظ فناوری در تحریم شرکت‌های بین‌المللی و غربی هستند، این مرکز می‌تواند کمک شایانی به بخش‌های دولتی و خصوصی صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه صنعت نفت ایران در سال‌های گذشته توسعه روزافزونی در بخش‌های دانش‌بنیان تجربه کرده است، گفت: در بخش خصوص کشور به نظر می‌رسد باور اعتماد به پژوهشگاه صنعت نفت ایجاد شده که تفاهم‌نامه امروز نمونه‌ای خوب از این باور به شمار می‌آید.

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت اظهار کرد: پژوهشگران صنعت نفت در سال‌های اخیر به‌خوبی توانسته‌اند خلأ وجود شرکت‌های دانش‌بنیان و پژوهشی صنعت نفت خارجی را پر کنند.

توفیقی گفت: هم‌اکنون ممکن است در صنعت پتروشیمی برخی خوراک‌ها در نگاه نخست ارزش افزوده خاصی نداشته باشند، اما می‌توان با فناوری‌های نو در زمینه تصفیه و استحصال مواد تشکیل‌دهنده از آنها، ارزش افزوده خوبی ایجاد کرد، این تفاهم‌نامه نیز در همین راستا امروز امضا شد.

بر اساس این گزارش، ابراهیم فلاحی، مدیرعامل شرکت پتروصنعت نفت آریان پارس نیز در این مراسم با بیان اینکه این شرکت قرارداد خرید ۱۵ ساله خوراک لایت انت با پتروشیمی نوری را به‌تازگی امضا کرده است، اظهار کرد: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که امروز با پژوهشگاه صنعت نفت امضا شد، مطالعات فنی و اقتصادی استحصال پنتان، هگزان و کات بوتان از خوراک لایت انت پتروشیمی نوری و نمونه‌برداری و تجزیه‌وتحلیل این مواد به این مرکز پژوهشی سپرده شد.

وی افزود: فناوری استحصال پنتان، هگزان و کات بوتان از خوراک لایت انت پتروشیمی‌ها کاملا در کشور ما بومی شده، از این رو مهندسی پایه این فناوری ازسوی کنسرسیومی از شرکت‌های کالای پتروشیمی و شرکت فرآیند دلتا در حال انجام است.

کد خبر 288819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =