موافقت‌نامه مطالعه آزمایشگاهی فرآیند ازدیاد برداشت از مخازن میدان دانان امضا شد

موافقت‌نامه آغاز به‌کار مطالعه آزمایشگاهی فرآیند ازدیاد برداشت پایه آبی و گاز در دو مخزن آسماری و بنگستان میدان دانان بین پژوهشگاه صنعت نفت و شرکت نفت مناطق مرکزی امضا شد.

به گزارش خبرنگار شانا، جعفر توفیقی بعدازظهر امروز (جمعه، ۱۳ اردیبهشت‌ماه) در حاشیه آیین امضای موافقت‌نامه با شرکت نفت مناطق مرکزی ایران با تاکید بر اینکه بحث ازدیاد برداشت نفت و گاز از میدان‌های کشور یکی از اولویت‌های اصلی وزارت نفت به شمار می‌آید گفت: هم‌اکنون تکالیف سنگینی از طرف این وزارتخانه در مناطق مختلف کشور در خصوص بحث ازدیاد برداشت به پژوهشگاه صنعت نفت واگذار شده است.

وی به سابقه دیرینه پژوهشگاه صنعت نفت درباره ازدیاد برداشت نفت و گاز از میدان‌های نفت و گاز اشاره کرد و گفت: امیدواریم با دستیابی به فناوری‌های نو در این عرصه شاهد افزایش ضریب برداشت نفت و گاز باشیم.

براساس این گزارش، رامین حاتمی، مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی در حاشیه مراسم امضای موافقت‌نامه ازدیاد برداشت از میدان دانان گفت: این شرکت در آینده برای حفظ و افزایش تولید گاز و نفت خود نیاز به استفاده از روش‌های نو ازدیاد برداشت دارد، از این رو این موافقت‌نامه در همین راستا با تکیه بر تجربه‌های پژوهشگاه صنعت نفت امروز امضا شد.

وی ابراز امیدواری کرد که با به نتیجه رسیدن طرح‌های مطالعاتی پژوهشگران صنعت نفت روی ازدیاد برداشت نفت از دو مخزن میدان دانان، نقشه راه خوبی برای توسعه دیگر میدان‌های قدیمی این شرکت ایجاد شود.

کد خبر 288927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =