۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲
  • کد خبر: 288950
پالایشگاه نفت تبریز پیشرو در توسعه پایدار

پالایشگاه تبریز برای تکمیل زنجیره ارزش و توسعه پایدار، طرح جامع ارتقای کیفی محصولات خود را در دستور کار خود قرارداده است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، باقری دیزج، مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز در حاشیه بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع کاهش تولید نفت کوره، پیش‌تر این شرکت، مطالعات امکان‌سنجی احداث واحدهای مرتبط را با دو شرکت خارجی در سال ۹۶ انجام داد، اما به دلیل تحریم‌ها، امکان بهره‌مندی از منابع فاینانس برای اجرای طرح محقق نشد.

وی افزود: در نیمه دوم سال ۹۷، این طرح با بررسی میدانی از شرکت‌های صاحب دانش فنی و انجام مطالعات امکان‌سنجی، روزآمد شد و  به دنبال آن با هدف  کسب دانش فنی، طراحی بنیادی احداث فرآیندهای واحدهای مرتبط، قراردادی با چهار شرکت معتبر به امضا رسید، هم‌اکنون نیز این طرح در مرحله تحصیل دانش فنی و طراحی بنیادی است.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز تصریح کرد: طبق برنامه، بسته طراحی بنیادی تکمیل شده و پیمانکار مهندسی گسترده (FEED) تا شهریورماه امسال انتخاب خواهد شد.

باقری دیزج با بیان اینکه این شرکت از زمان واگذاری به بخش خصوصی با توجه به نگرش توسعه پایدار در مجموعه هلدینگ و مدیریت ارشد شرکت، سرمایه‌گذاری کلانی بالغ بر ۳۶۹ میلیون یورو و ۴۰۶ میلیارد ریال برای پروژه‌های زیست محیطی صرف کرده است، اظهار کرد: از این پروژه‌ها می‌توان به تولید بنزین یورو ۵ (۳.۳ میلیون لیتر در روز) اشاره کرد، همچنین این شرکت ۶۰ تا ۷۰ درصد گازوئیل خود را در حد استاندارد یور ۵ تولید می‌کند که البته با احداث واحد (استحصال گازهای انتهایی) و برج‌های خنک کننده، کل گازوئیل  تولیدی (حدود ۷ میلیون لیتر) یورو ۵ میشود.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز گفت: ساخت گرانوله‌سازی گوگرد، اجرای پروژه بازیابی گازهای ارسالی به مشعل (FGR) با هدف کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، تفکیک لجن‌های نفتی، بیولوژیکی و آهکی و  نصب سامانه‌های پایش لحظه‌ای روی خروجی منابع ثابت از دیگر فعالیت‌های این شرکت در زمینه محیط زیست است که سبب شده این پالایشگاه  طی دو سال پیاپی موفق به کسب رتبه نخست در بخش زیست محیطی ازسوی وزارت نفت شود.

کد خبر 288950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =