همایش امنیت سایبری در سیستم‌های اتوماسیون صنعتی برگزار شد

همایش امنیت سایبری در سیستم‌های اتوماسیون صنعتی، به‌ویژه صنعت نفت امروز (شنبه، ۱۴ اردیبهشت‌ماه) در حاشیه بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شانا، همایش امنیت سایبری در سیستم‌های اتوماسیون صنعتی با موضوع ایجاد حساسیت و ارتقای اهمیت امنیت سایبری صنعتی نزد مدیران صنعت نفت کشور و همچنین آشنایی ابتدایی متخصصان آی‌تی و سامانه‌های کنترل و اتوماسیون صنعت نفت با سیاست‌ها، مکانیزم‌ها و روش‌های امنیت سایبری صنعتی برگزار شد.

علیرضا محمدی، مدیر اداره امنیت سایبری گروه مپنا در این نشست با بیان اینکه حمله‌های سایبری را باید جدی گرفت، گفت: حمله‌های سایبری نوعی تهدید است که گاهی با انگیزه‌های سیاسی و اقتصادی انجام می‌شوند.

وی با بیان اینکه حمله‌های سایبری ارزان‌تر از حمله‌های نظامی و موشکی است، افزود: این نوع حمله‌ها کاراتر بوده و طیف گسترده‌تری را نیز در برمی‌گیرد و آثار منفی اجتماعی نیز در پی خواهد داشت، همچنین معتقدم این نوع حمله‌ها در صنعت نفت مخرب‌ترین حمله‌ها شناخته می‌شود که باید به‌طور گسترده با آن مقابله کرد.

همایش امنیت سایبری در سیستم‌های اتوماسیون صنعتی به همت انجمن صنفی شرکت‌های اتوماسیون صنعتی در حاشیه بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی برگزار شد.

کد خبر 288965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =