تحریم فروش نفت ایران بازار جهانی را تحت فشار می‌گذارد

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تحریم فروش نفت ایران به بازارهای جهانی فشار وارد می‌کند، گفت: اطلاع داریم عربستان و امارات ظرفیت تولید نفت بیشتر را ندارند، اگر این ظرفیت را داشتند صادرات خود را افزایش می‌دادند.

به گزارش شانا به نقل از خانه ملت، علی لاریجانی در چهاردهمین کنگره انجمن جغرافیایی ایران که امروز (شنبه، ۱۴ اردیبهشت‌ماه) در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، گفت: در شرایط کنونی، جنجالی که در کشور لیبی به راه افتاده به دلیل نفت و جغرافیای این کشور است؛ در ونزوئلا نیز شرایط مشابهی وجود دارد، این کشور از معدود مناطق نفت‌خیزی است که در اختیار آمریکایی‌ها نیست.

وی با تاکید بر اینکه مسئله نفت و سرزمین برای آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها بسیار مهم است، افزود: در زمینه تحریم ایران فشار زیادی وارد می‌کنند و در این باره گاهی از موضوع هسته‌ای و حقوق بشر مسائلی مطرح می‌شود، اما مسئله اصلی آنها در تحریم ایران نفت است، پیش از حمله علیه عراق در زمینه وضع نفت این کشور تحقیقات و برنامه‌ریزی داشتند، اما نتوانستند به همه اهداف خود برسند.

لاریجانی با اشاره به اینکه هم اکنون در زمینه جلوگیری از فروش نفت ایران نیز مجبور به اجرای عملیات روانی هستند و به‌خوبی می‌دانند تحریم فروش نفت ایران به صحنه جهانی نفت فشار وارد می‌کند، تصریح کرد: اطلاع داریم عربستان و امارات ظرفیت فروش نفت بیشتر را ندارند. اگر این ظرفیت را داشتند فروش خود را افزایش می‌دادند. آمریکایی‌ها در این عملیات روانی نیز موفق نخواهند شد و بازار جهانی با کاهش عرضه نفت روبه‌رو می‌شود.

کد خبر 288976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =