۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱
  • کد خبر: 289028
سامانه آموزش از راه دور فلات قاره آغاز به‌کار کرد

سامانه آموزش از راه دور (LMS) شرکت نفت فلات قاره ایران به‌طور رسمی آغاز به‌کار کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت فلات قاره ایران، حمید بورد، مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران با بیان اینکه آموزش نه تنها هزینه نیست، بلکه سرمایه‌گذاری است، بر ارتقای پیوسته این سامانه تاکید کرد و گفت: سامانه آموزش از راه دور شرکت باید به طور دائم اصلاح و همواره آخرین نسخه آن پیاده‌سازی شود، همچنین به‌روزرسانی پیوسته محتوای دوره‌ها و استفاده از آخرین مطالب آموزشی برای همکاران ضروری است.

وی بر استفاده بیشتر از امکانات کمک آموزشی مانند فیلم‌ها و انیمیشن‌های آموزشی و برگزاری دوره‌های پیشرفته تاکید کرد.

در ادامه امید مولاوردی‌خانی، رئیس آموزش شرکت نفت فلات قاره ایران گفت: از سال ۸۷، پس از ایجاد زمینه و فرهنگ‌سازی درباره آموزش الکترونیکی، امکان برگزاری دوره‌های آموزشی برای مهارت‌های ‌هفت‌گانه (ICDL) و زبان انگلیسی از طریق سیستم آموزش از راه دور برای همکاران همه مناطق عملیاتی و ستاد تهران فراهم شده است.

وی با بیان اینکه ظهور نسل دیجیتالی در هزاره سوم، انتظارات جدیدی را در نظام آموزش جهان ایجاد کرده است، گفت: فرو ریختن دیوارها و مرزهای سنتی و جایگزینی دیوارهای شیشه‌ای، جهان را در حد چارچوب یک کامپیوتر قابل دسترسی و کوچک کرده است.

مولاوردی‌خانی افزود: سامانه مدیریت آموزش مجازی، سامانه‌ای است که به‌صورت الکترونیکی یا خودکار روند یادگیری و آموزش را مدیریت کرده و اجرای برنامه‌های آموزشی را درون یک سازمان تسهیل می‌کند. آموزش از راه دور شیوه‌ای است که در سطوح مختلف به دانشجویان امکان می‌دهد تمام یا بخشی از دوره آموزشی را از راه دور و بدون نیاز به حضور فیزیکی در کلاس درس بگذرانند.

به گفته وی، پس از نیازسنجی آموزشی کارکنان، همه مراحل اجرایی مانند ثبت‌نام، حضور در کلاس، تکمیل تمرین‌های درسی، شرکت در امتحان نهایی و صدور گواهینامه پایان دوره در این سامانه انجام می‌شود.

وی در مورد مزایای استفاده از سامانه آموزش از راه دور گفت: کاهش قابل توجه هزینه‌ها، صرفه‌جویی و مدیریت بودجه آموزشی، آموزش تعداد زیادی از فراگیران در مدت زمان کوتاه، کاهش اتلاف وقت کارآموز، دسترسی آسان و در زمان دلخواه، افزایش به‌کارگیری عملی آموخته‌ها در این شیوه و کاهش زمان آموزشی ۴۰ تا ۶۰ درصد نسبت به شیوه‌های سنتی از مزایای این طرح است.

وی، یکی از اهداف مهم واحد آموزش را همگامی و همراهی با توسعه و فناوری در زمینه آموزش اعلام کرد و گفت: در این راستا و بر اساس هدف‌گذاری و حمایت موثر مدیرعامل و مدیر منابع انسانی، واحد آموزش با همکاری شایسته واحد ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیریت امور مالی اقدام به تهیه و نصب سامانه نوین آموزش از راه دور کرده است.

وی در ادامه به ارائه آماری از تعداد کاربران آموزش از راه دور شرکت نفت فلات قاره ایران در سال‌های ۸۷ تا ۹۷ پرداخت و گفت: در این سال‌ها بیش از ۳۶ هزار و ۵۰۰ نفر مهارت به کارکنان شرکت آموزش داده شده است.

وی با بیان اینکه سامانه نوین آموزش از راه دور، جدیدترین و به‌روزترین نسخه موجود در سطح وزارت نفت است در مورد مهم‌ترین مزایای این سامانه گفت: بارگذاری و نصب تعداد ۵۰۰ دوره آموزشی، استفاده همزمان ۲۵ هزار کاربر از سامانه، استفاده از سامانه آموزشی بر روی سایت اینترنت و اینترانت، امکان استفاده از محتوای آموزشی بر روی تلفن همراه، امکان گزارش‌گیری کامل از فعالیت و حضور کاربران در سامانه آموزشی، به‌روزرسانی و امکان ساخت و تغییر محتوای آموزشی و تهیه و تکمیل بانک سوالات، امکان بارگذاری عکس، انیمیشن و فیلم آموزشی، دسترسی سریع و آسان به عناوین و محتوای دوره‌های آموزشی در فضای الکترونیکی مناسب و مطلوب و اعطای گواهینامه در پایان دوره آموزشی از مزایای این سامانه جدید است.

رئیس آموزش شرکت نفت فلات قاره ایران گفت: هم‌اکنون ۳۳ دوره آموزشی شامل زبان انگلیسی بر پایهTOP NOTCH ، فن اداره جلسات، ارگونومی تخصصی، امنیت در شبکه‌های کامپیوتری، پیشگیری از حملات سایبری و امنیت اطلاعات و ... در سامانه جدید آموزش از راه دور برای آغاز به‌کار به کار سامانه و ترم بهار بارگذاری شده است.

مولاوردی‌خانی درباره اهداف و برنامه آینده آموزش مجازی در شرکت نفت فلات قاره ایران نیز گفت: برای این منظور دو هدف کوتاه‌مدت شامل اجرایی کردن ۲۰ درصد از دوره‌های آموزشی مورد نیاز با بارگذاری ۲۰ عنوان دوره آموزشی تا پایان سال ۹۸ و بلندمدت شامل برگزاری ۴۰ درصد از دوره‌های آموزشی شرکت نفت فلات قاره ایران به صورت مجازی هدف‌گذاری شده است.

کد خبر 289028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =