همکاری ایران در عرصه انرژی با دیگر کشورها قانونی و مشروع است

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: پکن از پایبندی دقیق و کامل ایران به برجام تقدیر می‌کند و همکاری‌های ایران در عرصه انرژی با دیگر کشورها را قانونی و مشروع می‌داند.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، گنگ شوانگ روز دوشنبه (۱۶ اردیبهشت‌ماه) گفت: چین از ابتدای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) یک پای ثابت آن بوده و به اتفاق دیگر طرف‌های ذی‌ربط به این توافق پایبند است و از برجام حراست می‌کند.

وی درباره فشارهای آمریکا بر کشورهای دیگر به علت تمدید نکردن معافیت‌های خرید نفت از ایران افزود: چین همچنان از توافق هسته‌ای جامع سال ۲۰۱۵ میلادی حمایت می‌کند. برجام یک توافق جامع و چندجانبه مصوب شورای امنیت سازمان ملل بود و این توافق برای منع اشاعه و حراست از صلح و ثبات خاورمیانه بسیار با اهمیت است.

گنگ شوانگ تصریح کرد: چین مخالف تحریم‌های یکجانبه و سوء قضاوت‌های درازمدت از سوی آمریکا علیه ایران است. پکن بر این باور است که همکاری‌های انرژی میان ایران و دیگر کشورهای جامعه بین‌المللی کاملا مشروع، منطقی و قانونی است و باید مورد احترام و حراست قرار گیرد.

سخنگوی وزارت خارجه چین از اینکه ایران به طور دقیق و با تعهد پایبندی خود را به برجام نشان داده است، از تهران قدردانی کرد و گفت: ایران از ابتدا به توافق و مفاد آن کاملا پایبندی نشان داده است و چین هم با طرف‌های دیگر برای اجرای آن همکاری و از حقوق مشروع و منافع تجاری چین حفاظت خواهد کرد.

کد خبر 289044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =