برگزاری دوره‌های آموزش ایمنی در مدارس همجوار تاسیسات مارون

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت‌وگاز مارون از برگزاری دوره‌های آموزش ایمنی برای دانش‌آموزان مدارس شهید محلاتی و میثاق بخش غیزانیه و مشراگه رامشیر خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، حمید کاویان گفت: صنعت نفت  صنعتی ریسک‌پذیر است و همواره باید همه اقشار جامعه به ویژه همسایگان واحدهای عملیاتی را نسبت به بروز حوادث احتمالی آگاه کرد، به این منظور آموزش‌های کاربردی ایمنی برای دانش‌آموزان مدارس واقع در روستاهای مجاور با مشارکت اداره‌های اچ‌اس‌یی شرکت مارون ارائه شد.

وی ادامه داد: همچنین یک بسته نوشت‌افزاری در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفت و بناست این روند در سال تحصیلی جدید در همه مدارس حوزه‌های عملیاتی شرکت مارون ادامه داشته باشد.

کاویان افزود: ارائه آموزش تنها اقدام شرکت مارون برای صیانت از مردم و تاسیسات منطقه نبوده است و تغییر مسیر خطوط لوله جریانی، ایمن‌سازی خطوط لوله و غلاف‌گذاری آنها در مناطق پرتردد جاده‌ای و روستایی، نصب تابلوهای هشداردهنده استاندارد در حریم خطوط لوله و تاسیسات را می‌توان از مهم‌ترین اقدام‌هایی دانست که در این حوزه انجام شده است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت‌وگاز مارون همکاری دستگاه‌های اجرایی منطقه را نیز مهم ارزیابی کرد و گفت: همواره با فرمانداری‌ها و بخشداری‌های شهرهای واقع در حوزه عملیاتی شرکت به منظور دریافت استعلام‌های لازم برای اعطای مجوزهای ساخت‌وساز مختلف به شهروندان و روستاییان، مکاتبه می‌کنیم و این موضوع می‌تواند تا حد زیادی به حفظ فاصله بین تاسیسات و مناطق مسکونی و سرانجام به حداقل رسیدن ریسک کمک کند.

کد خبر 289139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =