۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۸
  • کد خبر: 289262
آغاز ایمن‌سازی خطوط لوله نفت‌وگاز مارون

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت‌وگاز مارون از آغاز ایمن‌سازی چهار خط مهم از خطوط لوله این شرکت به‌منظور افزایش ضریب ایمنی و پیشگیری از ریسک نشت این خطوط خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، حمید کاویان گفت: بر اساس گزارش بازرسی فنی و خوردگی فلزات مبنی بر لزوم ایمن‌سازی چهار خط از خطوط لوله انتقال نفت‌وگاز شرکت مارون، تصمیم بر آن شد تا اقدام‌های پیشگیرانه اتخاذ شود و ایمن‌سازی این خطوط را آغاز کنیم تا هیچ نگرانی از بابت ناایمن بودن خطوط و تاسیسات باقی نماند.

وی افزود: عملیات ایمن‌سازی ۲ هزار و ۳۵۰ متر از خط هشت اینچ چاه‌های مخزن خامی مارون با فشار ۱۲۰ بار، ۳ هزار و ۴۰۰ متر از خط ۱۲ اینچ گاز خروجی و خط ۶ اینچ انتقال مایعات گازی در ایستگاه تقویت فشار گاز مجتمع صنعتی شماره ۵ مارون و همچنین  خط ۲۰ اینچ انتقال گاز واحدهای شرق مارون به واحد گاز و گاز مایع ۴۰۰ در دستور کار قرار دارد.

کاویان به مجموع ۳ هزار و ۵۵۵ مترمکعب خاکبرداری از خطوط مذکور اشاره و اظهار کرد: به ترتیب برای خطوط ۸، ۱۲، ۶ و ۲۰ اینچ یادشده، ۶۷۵، ۱۲۰۰، ۱۸۰ و ۱۵۰۰ مترمکعب خاکبرداری انجام شده و عملیات مقاوم‌سازی، غلاف‌گذاری و دیگر اقدام‌های لازم در حال انجام است.

کد خبر 289262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =