خطوط لوله جریانی نفت‌ و گاز مارون ایمن‌سازی شد

مدیر عملیات شرکت بهره‌برداری نفت‌ و گاز مارون از اقدام‌های انجام شده در سه ماه نخست امسال به‌منظور ایمن‌سازی خطوط لوله جریانی این شرکت خبرداد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت بهره‌برداری نفت‌ و گاز مارون، باقر قاسمی ضمن تاکید بر اتخاذ همه تدابیر لازم برای محافظت از محیط‌ زیست، راهبری بهینه فرآیند تولید را مستلزم ایمن بودن کامل تاسیسات فرآیندی و خطوط لوله جریانی تحت اختیار شرکت دانست.

وی با بیان اینکه ایمن‌سازی خطوط لوله یکی از مهم‌ترین اقدام‌های شرکت بهره‌برداری نفت‌ و گاز مارون برای رسیدن به ایمن‌ترین سطح عملیاتی است، به عملکرد این شرکت در سه ماه نخست امسال در حوزه مذکور اشاره کرد و افزود: خط ۲۰ اینچ گاز شرقی مارون در دو موضع و جمعا با تعویض ۳۸ متر لوله، خط ۲۰ اینچ گاز کمکی غرب در چهار موضع و جمعا با تعویض ۳۲۴ متر لوله، خط ۲۶ اینچ نفت کمکی در مقطع رودخانه کوپال با تعویض ۵۰۰ متر لوله و خط ۲۶ اینچ نفت کمکی در ۱۷ موضع تعمیر شد.

مدیر عملیات شرکت بهره‌برداری نفت‌ و گاز مارون اظهار کرد: ایمن‌سازی خط ۳۶ اینچ نفت کمکی از سوی طرح جامع و ایمن‌سازی خطوط ۳۲ و ۱۶ اینچ گاز ایستگاه تزریق گاز مارون در مقطع رودخانه رامشیر نیز در حال انجام است.

قاسمی عنوان کرد: خط ۱۲ اینچ گاز خروجی ایستگاه تقویت فشار گاز شماره ۵ مارون به طول ۲ هزار و ۵۰۰ متر بازرسی و ۱۶۰ متر آن تعویض شد و خط ۸ اینچ خروجی یکی از چاه‌های خامی نیز به طول ۲ هزار و ۳۷۰ متر ضخامت‌سنجی و ۵۰۰ متر آن تعویض شد.

وی به آمار کلی ضخامت‌سنجی و بازرسی فنی خطوط لوله و تاسیسات شرکت در سه ماه نخست امسال اشاره کرد و گفت: ۲۰ هزار و ۵۰۳ موضع ضخامت‌سنجی و ۲ هزار و ۱۱۸ و هزار و ۳۸۲ موضع نیز به ترتیب در بخش‌های بازرسی فنی و خوردگی فلزات بررسی و نظارت شد.

مدیر عملیات شرکت بهره‌برداری نفت‌ و گاز مارون ابراز امیدواری کرد که با پایش مداوم خط لوله و تاسیسات، ریسکی مجاوران تاسیسات نفتی، محیط زیست و دارایی‌های سازمان را تهدید نکند.

کد خبر 290231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =