۶۳ هزار نفر ساعت عملیات بدون حادثه در ترمیم خسارات سیلاب منطقه لرستان

پس از وقوع سیلاب ویرانگر در لرستان، بیش از ۶۳ هزار نفر ساعت عملیات بدون حادثه برای بازسازی و ترمیم خطوط آسیب‌دیده ناشی از سیل در این منطقه انجام شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران - منطقه لرستان، محمد نوریزدان، رئیس بهداشت، ایمنی، محیط زیست و اچ‌اس‌یی و پدافند غیرعامل این منطقه گفت: با توجه به هشدار سازمان هواشناسی، ماشین‌آلات سنگین شامل بیل مکانیکی، کمرشکن و آیخوف یک هفته پیش از وقوع سیلاب در مراکز انتقال نفت شهدای تنگ فنی و شهید سیفی (آسار) مستقر شدند و به طور همزمان نیز نشست‌های مدیریت بحران با حضور گروه‌های واکنش در این مراکز برگزار شد تا آمادگی کامل پیش از وقوع بحران وجود داشته باشد.

وی افزود: پیش از حادثه، همه ولوهای خطوط در اطراف رودخانه‌های سیمره، کشکان و پل بابا برای جلوگیری از نشت احتمالی مواد به رودخانه توسط کارکنان بهره‌برداری مراکز عملیاتی یا همکاران حراست بسته شدند و خط ۱۰ اینچ پل باباحسین به تاسیسات نیز کاملا تخلیه شد.

رئیس بهداشت، ایمنی، محیط زیست، اچ‌اس‌یی و پدافند غیرعامل ادامه داد: با وقوع سیلاب اول در چهارم و پنجم فروردین ماه امسال، همه گروه‌های واکنش در سطح منطقه و مراکز انتقال نفت به حالت آماده‌باش درآمدند و نشست مدیریت بحران با حضور مدیر منطقه، معاونان عملیاتی، فنی و مخابراتی و همچنین رؤسای واحدهای فنی و ستادی تشکیل شد.

وی افزود: پس از سیلاب دوم، به خطوط انتقال در بستر رودخانه‌های کشکان، ناصروند و سیمره و همچنین فیبرنوری خسارت وارد شد که با حضور ۱۵۰ نفر به صورت میانگین و ۱۴ ساعت کار در شبانه‌روز، عملیات‌ بازسازی نقاط آسیب دیده آغاز شد.

نوریزدان با اشاره به اینکه مدیریت ریسک و اجرای کامل اقدام‌های کنترلی برای جلوگیری از بروز خطرها شناسایی شده سبب شد عملیات‌ ترمیم بدون هرگونه حادثه ناتوان کننده به پایان برسد، اظهار کرد: در عملیات‌های یادشده با وجود فعالیت‌های متعدد و همزمانی کار در ارتفاع، خطر سقوط اجسام، ترانشه‌ها، برش خطوط، پایل‌کوبی و مهار لوله‌ها در بستر رودخانه‌های خروشان و فعالیت ماشین‌آلات متعدد در نزدیکی رودخانه‌های کشکان و سیمره، اقدام‌های کنترلی مرتبط برای جلوگیری از بروز خطرها با دقت به اجرا درآمدند.

وی به انجام تدارکات و پشتیبانی‌های کامل این عملیات ازسوی امور اداری منطقه لرستان اشاره کرد و یادآور شد: برپایی کمپ‌های پذیرایی و اسکان نفرات، تهیه و توزیع سه وعده غذای گرم و بهداشتی و همچنین توزیع بسته‌های میان‌وعده و آب آشامیدنی سالم توسط امور اداری و نفرات خدمات اجتماعی منطقه از دیگر فعالیت‌هایی بود که در این عملیات‌با موفقیت به اجرا درآمد.

رئیس بهداشت، ایمنی، محیط زیست، اچ‌اس‌یی و پدافند غیرعامل با اشاره به نقش انبار تدارکات کالای منطقه لرستان برای تهیه البسه و قطعات فنی مورد نیاز اظهار کرد: مخابرات منطقه نیز به خوبی کانال‌های ارتباطی با تجهیزات در حال کار اطراف رودخانه‌ها را برقرار کرد تا خللی در روند اجرای عملیات‌ به وجود نیاید.

کد خبر 289344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =