۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰
  • کد خبر: 289371
سهم ۱۰ درصدی استان اصفهان از مصرف گاز کشور

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با اشاره به سهم ۱۰ درصدی استان اصفهان از فروش گاز کشور گفت: سالانه ۲۱ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی در استان اصفهان توزیع می‌شود و به مصرف می‌رسد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، سیدمصطفی علوی افزود: هم‌اکنون ۸.۳ درصد انشعابات گاز کشور معادل یک میلیون و ۱۰۰ هزار انشعاب در استان اصفهان اجرایی شده و همچنین ۸.۸ درصد تعداد مشترکان کشور بالغ بر یک میلیون و ۸۰۰ هزار مشترک در سطح این استان از گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

وی همچنین با اشاره به اینکه ۸.۱ درصد اجرای شبکه گاز کشور معادل ۲۶ هزار کیلومتر مربوط به استان اصفهان است، افزود: هم اکنون از یک هزار و ۴۴۵ روستای مشمول گازرسانی، ۱۳۳۹ روستا و از ۱۰۷ شهر استان، ۱۰۴ شهر گازرسانی شده است.

علوی با بیان اینکه به طور میانگین روزانه ۵۷.۵ میلیون مترمکعب گاز در استان اصفهان مصرف می‌شود، اظهار کرد: پارسال حدود ۲۱ میلیارد مترمکعب گاز در استان اصفهان به بخش‌های مختلف تحویل  شد.

وی با اشاره به اینکه، ۹۹.۶ درصد از خانوارهای شهری و ۹۵ درصد خانوارهای روستایی استان از گاز بهره‌مند هستند، افزود: ۳۵ درصد گاز استان در بخش صنعت، ۳۵ درصد در نیروگاه‌ها، ۲۰ درصد در بخش خانگی، ۶ درصد پالایشگاه، ۲ درصد در بخش تجاری و ۲ درصد در بخش حمل و نقل مصرف می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان همچنین میانگین مصرف خانوارهای شهری را ۴.۶ مترمکعب در روز و میانگین مصرف خانوارهای روستایی را ۸.۶ مترمکعب در روز عنوان کرد و گفت: وظیفه این شرکت ارائه خدمات مستمر و ایمن گاز طبیعی از طریق برنامه‌ریزی، طراحی، اجرا، بهره‌برداری و نگهداری شبکه‌ها و تأسیسات گازرسانی، به‌منظور رفع نیاز و رفاه مشترکان خانگی، صنعتی و عمومی در سطح استان، با رعایت استانداردها و ضوابط فنی است.

کد خبر 289371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =