تحریم شرکت‌های پتروشیمی ایران مصداق تروریسم اقتصادی است

سخنگوی وزارت امور خارجه، تحریم شرکت‌های پتروشیمی ایران از سوی آمریکا را محکوم کرد و آن را مصداق تروریسم اقتصادی دانست.

به گزارش شانا به نقل از وزارت امور خارجه، سیدعباس موسوی در واکنش به اقدام تازه وزارت خزانه‌داری آمریکا در تحریم شرکت‌های پتروشیمی ایران، این اقدام رژیم آمریکا را به‌شدت محکوم کرد و آن‌ را مصداق تروریسم اقتصادی و در ادامه خصومت‌های مستمر کاخ سفید علیه ملت ایران دانست.

وی با اشاره به اینکه تنها یک هفته صبر نیاز بود تا پوچ بودن ادعای رئیس جمهور آمریکا برای مذاکره با ایران ثابت شود، افزود: سیاست فشار حداکثری آمریکا یک سیاست شکست‌خورده است که بارها از سوی روسای جمهور پیشین آن کشور امتحان شده بود. این مسیری اشتباه است و دولت آمریکا می‌تواند مطمئن باشد که به هیچ‌یک از اهداف تعیین‌شده برای این سیاست نخواهد رسید.

سخنگوی وزارت امور خارجه ادعاهای برخی مقام‌های آمریکایی برای مذاکره با ایران را فریبکارانه، غیرواقعی و تنها برای جلب توجه افکار عمومی دانست و گفت: این اقدام ایالات متحده مغایر با اصول و قواعد اساسی روابط و حقوق بین‌الملل و نیز تعهدهای بین‌المللی این رژیم بوده و موجبات مسئولیت بین‌المللی آن‌ را فراهم خواهد آورد.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: همه کشورها مسئولیت دارند در برابر نقض آشکار اصول بنیادین حقوق بین‌الملل واکنش نشان دهند و اجازه ندهند دستاوردهای جامعه بین‌المللی در زمینه چندجانبه‌گرایی به واسطه اقدام‌های زورمدارانه و یکجانبه هیئت حاکمه آمریکا بیش از پیش از بین برود.

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه (۱۷ خردادماه) تحریم‌های جدیدی علیه بخش پتروشیمی ایران از جمله بزرگ‌ترین هلدینگ پتروشیمی کشور اعلام کرد.

کد خبر 289463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =