۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۷
  • کد خبر: 289464
آمریکا از انرژی به عنوان سلاح استفاده می‌کند

مدیرعامل بزرگ‌ترین شرکت نفتی روسیه آمریکا را متهم کرد که از انرژی به عنوان سلاح استفاده می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از سن پترزبورگ، ایگور سچین، مدیرعامل شرکت روسنفت روسیه گفت: آمریکا از انرژی به عنوان سلاح استفاده می‌کند و دوران طلایی انرژی آمریکا، به دوران استعمارگری انرژی برای دیگر کشورها بدل شده است.

وی اعلام کرد که تحریم‌های آمریکا ضد ایران و ونزوئلا، یک‌سوم ذخایر انرژی نفت جهان را دچار محدودیت کرده و آمریکا جایگاه اخلاقی برای ادعای رهبری بازار آزاد جهانی را از دست داده است.

مدیرعامل روسنفت گفت: برخی دوست دارند روسیه را به استفاده سیاسی از انرژی متهم کنند، اما بی‌تردید امروز واقعیت این است که آمریکا از انرژی به عنوان سلاحی سیاسی در سطحی گسترده استفاده می‌کند؛ تحریم‌ها یا حتی تهدید تحریم‌ها، تأثیری مخرب بر زیست‌بوم بازار جهانی انرژی دارد.

سچین همچنین درباره ادعای مسئولان آمریکایی مبنی بر اینکه این کشور با صادرات گاز، در واقع مولکول‌های آزادی را صادر می‌کند، اعلام کرد: مولکول‌های گاز روسیه مانند گاز آمریکاست، اما گاز روسیه ۳۰ درصد ارزان‌تر است.

وی افزود: انگیزه آمریکا از محدود کردن صادرات گاز روسیه به اروپا، تنها ضربه زدن به روسیه نیست و آمریکا قصد کند کردن رشد اقتصاد اروپا را نیز دارد.

مدیرعامل روسنفت گفت: مهم‌ترین دردسرساز امروز، سیاست‌های دولت آمریکا است و تنها کشورهایی که آمریکا آنها را به سرکشی متهم می‌کند از تحریم‌های این کشور آسیب نمی‌بینند، شریکان و متحدان آمریکا نیز دچار آسیب می‌شوند.

سچین اظهار کرد: سرکوب رقیبان، به الگوی غالب در سیاست‌های اقتصادی و سیاست خارجی آمریکا تبدیل شده است.

وی پیش‌بینی کرد که آمریکا در سال جاری میلادی، ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه از عرضه روزانه نفت جهان را مشمول تحریم‌های خود می‌کند.

مدیرعامل روسنفت گفت: افزایش بیشتر تولید نفت آمریکا ممکن است نیازمند یک قربانی تحریمی جدید باشد. 

وی همچنین اعلام کرد که صادرات نفت آمریکا تا سال ۲۰۲۴ میلادی به ۹ میلیون بشکه در روز می‌رسد و از روسیه و عربستان پیشی می‌گیرد.

کد خبر 289464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =