کاهش ۴۱۵ هزار بشکه‌ای تولید نفت اوپک در سال ۲۰۱۸

اوپک در بولتن آماری سال ۲۰۱۹ میلادی اعلام کرد که تولید جهانی نفت خام در سال گذشته میلادی با افزایش روزانه یک میلیون و ۲۱۳ هزار بشکه‌ای به ۷۵ میلیون و ۷۸۰ هزار بشکه رسید.

به گزارش شانا به نقل از دبیرخانه سازمان کشورهای صادرکننده نفت ( اوپک)، با وجود افزایش تولید نفت جهان، تولید نفت اوپک در سال گذشته میلادی ۴۱۵ هزار بشکه کاهش یافت.

در سال گذشته میلادی، ایالات متحده آمریکا با تولید روزانه ۱۰ میلیون و ۹۶۰ هزار بشکه، روسیه با تولید روزانه ۱۰ میلیون و ۵۳۰ هزار بشکه و عربستان با تولید روزانه ۱۰ میلیون و ۳۲۰ هزار بشکه، بزرگ‌ترین تولیدکنندگان نفت جهان بودند.

تقاضای نفت جهان در سال گذشته میلادی به روزانه ۹۸ میلیون و ۷۳۰ هزار بشکه رسید که ۱.۵ درصد نسبت به سال پیش از آن بیشتر بود. بیشترین رشد تقاضای نفت جهان در این سال به آسیا و آمریکای شمالی مربوط می‌شد.

میانگین صادرات نفت اوپک در سال ۲۰۱۸ میلادی ۲۴ میلیون و ۶۷۰ هزار بشکه در روز و کمی بیشتر از سال ۲۰۱۷ میلادی بود. در دوره یادشده، صادرات نفت اوپک به منطقه آمریکای شمالی ۱۲.۶ درصد نسبت به سال پیش از آن کمتر بود.

ذخایر اثبات‌شده نفت جهان در پایان سال گذشته میلادی به یک تریلیون و ۴۹۸ میلیارد بشکه رسید که تنها چهار دهم درصد نسبت به ذخایر اثبات‌شده در پایان سال ۲۰۱۷ میلادی افزایش داشت.

در این حال ظرفیت پالایش نفت جهان در سال ۲۰۱۸ میلادی ۸۷۶ هزار بشکه بیشتر شد و به ۹۹ میلیون و ۵۱۰ هزار بشکه در روز رسید.

سرانجام اینکه میانگین قیمت سبد نفتی اوپک در سال ۲۰۱۸ میلادی ۶۹ دلار و ۷۸ سنت بود، در حالی که این رقم در سال ۲۰۱۷ میلادی ۵۲ دلار و ۴۳ سنت بود.

کد خبر 289489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =