۱۵۲۵ واگن باری با حمایت وزارت نفت به ناوگان ریلی کشور پیوست

مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت گفت: در یک سال اخیر، یک هزار و ۵۲۵ واگن باری با حمایت وزارت نفت به ناوگان حمل‌ونقل ریلی کشور پیوسته است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت، محسن دلاویز امروز (یکشنبه، ۱۹ خردادماه) در آیین گشایش فاز پنجم طرح توسعه حمل‌ونقل ریلی افزود: این تعداد تا پایان امسال به ۴ هزار و ۱۰۰ واگن باری افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه وزارت نفت در قالب ظرفیت‌های ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر، ضمن حمایت از صنعت ریلی، در چارچوب امضای قراردادهای راه‌آهن با عامل صرفه‌جویی نیز گام‌های بلندی برداشته است، ادامه داد: سرمایه‌گذاری در بخش حمل‌ونقل ریلی افزون بر صرفه‌جویی در مصرف سوخت، در حفظ محیط زیست و تامین رفاه مردم هم موثر است و به همین دلیل، وزارت نفت توجهی ویژه به این موضوع دارد.

مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت با بیان اینکه بهره‌مندی از ذخایر عظیم هیدروکربوری، مجوزی برای مصرف بی‌رویه انرژی در کشور نیست، تصریح کرد: بر اساس ترازنامه انرژی سال ۱۳۹۵ در حوزه خانگی، حدود ۳۹۰ میلیون معادل بشکه نفت خام و در بخش حمل‌ونقل حدود ۳۲۰ میلیون معادل بشکه نفت خام انرژی مصرف شده که نشان‌دهنده هدررفت ظرفیتی عظیم است.

سعید رسولی، مدیرعامل راه‌آهن نیز در این آیین از حمایت‌های وزارت نفت و همکاری شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت به‌منظور استفاده از ظرفیت‌های ماده ۱۲ برای توسعه ناوگان حمل‌ونقل ریلی کشور قدردانی کرد.

بر اساس این گزارش، آیین افتتاح فاز پنجم طرح توسعه حمل‌ونقل ریلی و  پیوستن ۴۰۰ دستگاه واگن لبه‌بلند باری به مبلغ قرارداد ۸۸ میلیارد تومان، براساس توافقنامه بین شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت و راه آهن جمهوری اسلامی ایران توسط شرکت تجارت کوشش سپاهان به عنوان سرمایه‌گذار عامل صرفه‌جویی، صبح امروز (یکشنبه، ۱۹ خردادماه) برگزار شد.

کد خبر 289493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =