فعالیت‌ها در زمینه مسئولیت اجتماعی باید منطبق بر نیازسنجی باشد

چهارمین نشست تخصصی مسئولیت اجتماعی شرکت‌های تابعه صنعت نفت شمال کشور با حضور مشاور اجتماعی وزیر نفت در شرکت گاز استان مازندران برگزار شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، چهارمین نشست تخصصی مسئولیت اجتماعی شرکت‌های تابعه صنعت نفت شمال کشور با حضور مدیران عامل و رؤسای روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، شرکت گاز استان گیلان، شرکت گاز استان گلستان، منطقه ۹ عملیات انتقال گاز، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری، شرکت خطوط لوله و مخابرات منطقه شمال و  بهداشت و درمان صنعت نفت مازندران و گلستان در سالن کنفرانس شرکت گاز استان مازندران برگزار شد.

سید امیر طالبیان، مشاور اجتماعی وزیر نفت در این نشست تخصصی، با بیان اینکه در زمینه مسئولیت اجتماعی باید برنامه‌ای مدون با یک ارزیابی درست داشته باشیم، گفت: فعالیت‌های مسئولیت اجتماعی باید منطبق بر نیازسنجی باشد تا بتوانیم به اهداف از پیش تعیین‌شده دست یابیم.

وی با اشاره به اینکه در گزارش‌های مسئولیت اجتماعی ارائه‌شده از سوی مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران اشاره خوبی به موضوع مشارکت مردمی شده است، تصریح کرد: تشکیل گروه توسن (تیم واکنش سریع نهادها) اقدام بسیار خوبی است که با مشارکت هلال احمر در این شرکت بنا نهاده شده است.

مشاور اجتماعی وزیر نفت، حفظ محیط زیست را یکی از اهداف مسئولیت اجتماعی دانست و عنوان کرد: برای توجه به جامعه محلی سعی داریم با پیمانکاران همان منطقه همکاری کنیم تا بتوانیم رضایت جامعه محلی را نیز جلب کنیم.

توانمندی کارکنان را به مرحله عمل می‌رسانیم

در ابتدای این نشست، جعفر احمدپور، مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران، اظهار کرد: مسئولیت اجتماعی در قبال کارکنان به این معناست که شرکت بتواند خلاقیت و توانمندی کارکنان را به فعلیت برساند و آنها را در طرح‌ها و پروژه‌های پژوهشی مشارکت دهد.

وی افزود: ایجاد محیط کاری مناسب، مشاوره طب سنتی، برگزاری جشنواره غذا، فراهم کردن امکانات زیارتی و سیاحتی، توجه به امور ورزشی و ساخت سالن ورزشی، حل مسائل خانوادگی از طریق روابط کار و آگاه‌سازی در خصوص مسئولیت‌های اجتماعی از جمله اقدام‌های شرکت گاز استان مازندران در حوزه مسئولیت اجتماعی کارکنان و همچنین، پاسخ‌دهی به شکایت‌های مشتریان و کاهش حوادث مشترکان، نظرسنجی از مشترکان و آموزش نحوه استفاده از خدمات و محصولات شرکت گاز از جمله اقدام‌های این شرکت در قبال مسئولیت اجتماعی مشترکان است.

شرکت گاز مازندران، عامل اصلی راه‌اندازی گروه توسن

مجتبی اکبری، مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران نیز صلح و دوستی، حفظ کرامت انسانی و کاهش آلام انسانی را از جمله موضوع‌های تعریف‌شده در مباحث مسئولیت اجتماعی هلال احمر عنوان کرد و ضمن تقدیر از تعامل ارزشمند شرکت گاز این استان با جمعیت هلال احمر گفت: تشکیل تیم توسن (تیم واکنش سریع نهادها) الگویی ممتاز در هم‌افزایی و مشارکت اجتماعی در فرآیند مدیریت بحران و امداد و نجات است که برای نخستین بار در کشور در استان مازندران اجرایی شد. شرکت گاز مازندران از عاملان اصلی راه‌اندازی گروه توسن بود که از این جهت قدردان مدیریت این شرکت هستیم.

وی با تاکید بر ضرورت تعهد همه دستگاه‌های اجرایی به مسئولیت اجتماعی، اظهار کرد: آسیب‌شناسی، نیازسنجی، ظرفیت‌سنجی و آموزش از الزام‌های تشکیل تیم‌های توسن در دستگاه‌های اجرایی است و این فرآیند در شرکت گاز مازندران به بهترین صورت و با بالاترین کیفیت محقق شده که نقش مدیریت این شرکت برای دستیابی به اهداف یادشده بسیار ارزنده است.

کد خبر 289599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =