عرصه برای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان باز است

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران از طرح تقاضای صنعتی این شرکت با هدف جذب ایده شرکت‌های توانمند ایرانی خبر داد و گفت: با این روش، عرصه برای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها به‌منظور معرفی محصولات و ایده‌هاشان باز است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، حسن منتظر تربتی با بیان اینکه برای تبدیل اندوخته‌ها و مشاهدات کارکنان بخش‌های مختلف صنعت گاز از سیل اخیر به دانش و رویه‌های جدید، به یک کار عملی و روش‌شناسی مبتنی بر اصول نوآوری و فناوری نیاز داریم، گفت: در این باره شرکت ملی گاز ایران با دعوت از شرکت‌های دانش‌بنیان، استارت‌آپ‌ها و کارکنانی که از نزدیک درگیر مدیریت سیل اخیر بوده اند، سعی بر آن دارد تا از توانمندی‌های برون‌سازمانی کمک گرفته و آن‌ها را با تجربه‌های و تخصصی که در داخل سازمان است، تجمیع کند.

به گفته وی، این رویداد یک ارائه وارونه از طرح مسئله و راه‌ حل برای آن و همچنین، یک سرمایه‌گذاری مبتنی بر تقاضای نوآوری و فناوری است؛ به عبارت دیگر این یک رویداد مسئله‌محور با هدف حل مسائل فنی شرکت ملی گاز ایران است.  

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران ادامه داد: بر خلاف رویدادهای مبتنی بر عرضه نوآوری که در آن، استارت‌آپ‌ها یا شرکت‌های دانش‌بنیان اقدام به ارائه فناوری و الگوی کسب و کار خود در برابر متقاضیان و سرمایه‌گذاران می‌کنند، در Reverse Pitch (تقاضای صنعتی) شرکت ملی گاز ایران، این متقاضی است که مسائل، چالش‌ها و نیازهای فناورانه خود را معرفی کرده و از مخاطبان می‌خواهد که پیشنهادهای نوآورانه خود برای حل چالش‌ها (اعم از ایده، طرح، محصول، خدمت، فناوری، مدل کسب و کار و...) را در مهلت مشخص شده برای سازمان ارسال کنند.

تربتی استفاده از ذهن‌های خلاق و آشنایی با رویکردهای جدید حل مسئله را از دیگر محسنات این رویداد پژوهشی عنوان و تصریح کرد: با این رویداد، ما سعی در ارتقا و افزایش آگاهی سازمان خود نیز داریم و در تلاش هستیم بخش‌های مختلف شرکت ملی گاز را به استفاده از نوآوری‌های بیرون از سازمان ترغیب کنیم.

وی یادآور شد: پس از ارزیابی کارشناسی و اولویت‌بندی، در صورتی‌ که راهکارهای مناسب و اجرایی برای حل مسائل و مشکلات موجود ارائه شده باشد، امکان پیاده‌سازی و اجرای ایده‌های مطرح شده و انجام آزمون‌های میدانی در قالب پروژه‌های پژوهشی وجود دارد.

کد خبر 289961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =