۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۸
  • کد خبر: 289993
ساخت مشعل بدون دود در مناطق نفت‌خیز جنوب

مشعل بدون دود برای نخستین‌بار در کارگاه مرکزی مدیریت تعمیر تجهیزات و ماشین‌آلات فرآیندی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب ساخته شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، خسرو محسنی، معاون تعمیرات مدیریت تعمیر تجهیزات و ماشین‌آلات فرآیندی گفت: این مشعل به درخواست شرکت بهره‌برداری نفت‌وگاز کارون برای نصب در واحد بهره‌برداری شماره ۲ اهواز ساخته شد.

وی اظهار کرد:‌ این مشعل از نظر ارتفاع، وزن و طراحی فنی و مهندسی ویژگی‌های منحصر به فردی دارد که ساخت چنین سازه‌ای در کارگاه مرکزی اهواز سابقه نداشته است و برای نخستین‌بار انجام شد.

معاون تعمیرات مدیریت تعمیر تجهیزات و ماشین‌آلات فرآیندی با بیان این‌که تاکنون مشعل‌های زیادی در کارگاه مرکزی اهواز ساخته شده است،  افزود: مشعل بدون دود واحد بهره‌برداری اهواز-۲ دارای ارتفاع ۳.۷۰ متر، وزن ۱.۵ تن و نازل‌های خاص برای حذف کربن نسوخته (دوده) است.

محسنی ادامه داد:‌ این مشعل در مدت زمان ۲۰ روز در کارگاه مرکزی اهواز ساخته و آماده نصب شد که از این نظر  یک رکورد به شمار می‌آید.

وی گفت: مشخصات فنی و مواد اولیه این مشعل ازسوی شرکت بهره‌برداری نفت‌وگاز کارون تامین و ساخت و بازرسی فنی از سوی مدیریت تعمیر تجهیزات و ماشین‌آلات فرآیندی و با همکاری شرکت بهره‌برداری نفت‌وگاز کارون انجام شد.

معاون تعمیرات مدیریت تعمیر تجهیزات و ماشین‌آلات فرآیندی افزود: مشعل بدون دود به‌منظور بهسوزی مشعل و کاهش آلاینده‌های هوا مطابق با استانداردهای زیست محیطی طراحی و ساخته شده است.

وی تصریح کرد: نمونه‌ای از این مشعل پارسال ازسوی یک شرکت سازنده داخلی ساخته و در واحد بهره‌برداری شماره ۳ اهواز نصب شد.

کد خبر 289993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =