ترابری ماهانه ۱۲ هزار نفر از کارکنان اقماری شرکت نفت فلات قاره

رئیس امور مسافرت شرکت نفت فلات قاره ایران گفت: حدود ۱۲ هزار نفر از همکاران این شرکت در هر ماه از مبادی پروازی به مناطق عملیاتی و بالعکس منتقل می‌شوند که این موضوع با استفاده از هواپیما، بالگرد، شناور و خودرو انجام می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت فلات قاره ایران، علی‌اکبر مرتضایی در نشستی با ایوب بنوی، سرپرست روابط عمومی این شرکت اعلام کرد: خوشبختانه از چند سال گذشته همه اقدام‌های انجام شده در امور مسافرت به صورت سیستمی شده به گونه‌ای که هم‌اکنون اطلاعات بیش از هفت هزار نفر از همکاران شرکت در سامانه امور مسافرت گردآوری شده است.

وی ادامه داد: با استفاده از سامانه امور مسافرت می‌توان اطلاعات دقیقی از تعداد پروازها، حضور کارکنان در مناطق عملیاتی و اینکه در چه روزی و با چه وسیله‌ای جابه‌جا شده‌اند، به دست آورد.

رئیس امور مسافرت شرکت نفت فلات قاره ایران در ادامه به اهم فعالیت‌های واحد امور مسافرت اشاره کرد و گفت: همه امور مرتبط به اعزام کارشناسان به خارج از کشور و روادید ورود برای کارشناسان خارجی، درخواست برگزاری مناقصه‌های مرتبط با امور هوانوردی فرودگاه‌های لاوان، سیری و بهرگان، اجاره هواپیما و ...، پیگیری استقرار ایستگاه هواشناسی بهرگان، انجام اقدام‌ها و هماهنگی‌های لازم نسبت به استاندارد بودن سامانه‌های ناوبری، دستگاه‌های کمک ناوبری، برج مراقبت، XRAY  و سامانه روشنایی فرودگاه‌های لاوان، سیری و بهرگان، پیگیری گزارش‌های عملکرد پیمانکار در زمینه امور راهبری فرودگاه‌ها و ارسال به مناطق، انجام کارهای مرتبط با برقراری، ابطال و تغییر مسیر پروازها، بررسی و تائید اسناد مالی مربوط به هزینه‌های خدمات پروازی، امور راهبری و اطلاعات هوانوردی (AFTN)، خرید بلیط‌های تجاری و ... از مهم‌ترین وظایف این واحد است.

مرتضایی با بیان این‌که مهم‌ترین دغدغه این واحد، بازنشستگی نیروهای با تجربه و رسمی آن است، گفت: متاسفانه در ساختار سازمانی امور مسافرت با وجود حجم انبوه کار، تعداد کمی نیرو دیده شده است که این موضوع با توجه به بازنشستگی کارکنان رسمی در یکی دو سال آینده این واحد را با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو می‌کند. البته نیروهای قراردادی این واحد با توجه به تجربه بالای خود، توانایی انجام کارها به بهترین شکل ممکن را دارند اما قوانین و مقررات موجود، مانع سپردن مسئولیت به آنها می‌شود، بنابراین باید هر چه زودتر برای جانشین‌پروری در واحد امور مسافرت و تغییر گریدها و رتبه‌های سازمانی اقدام شود.

وی با بیان این‌که امور مسافرت یکی از واحدهای کلیدی در شرکت نفت فلات قاره ایران است، گفت: به جرات می‌توان گفت انجام نشدن پروازها و حضور نیافتن همکاران در مناطق عملیاتی، فرآیند تولید را با اختلال روبه‌رو می‌کند. کارکنان این واحد هفت روز هفته و ۲۴ ساعت شبانه‌روز آماده خدمات‌رسانی به همکاران خود هستند و موضوعی به نام استراحت در این واحد وجود ندارد.

رئیس امور مسافرت شرکت نفت فلات قاره ایران انجام به موقع پروازها را از مهم‌ترین چالش‌های این امور عنوان کرد و گفت: در سه ماه نخست امسال  پروازهای انجام شده به مناطق عملیاتی این شرکت، حدود ۱۵ ساعت تاخیر داشته که این موضوع  به دلایل متعدد از جمله بدی آب‌وهوا و ... بوده است. این موضوع با توجه به قوانین سازمان هواپیمایی کشوری می‌توانست سبب باطل شدن پروازها شود، اما با تلاش‌های انجام شده و ارتباطات خوب این واحد موفق شدیم از باطل شدن پروازها و اختلال در روند تولید جلوگیری کنیم.

مرتضایی روزآمد نگهداشتن فرودگاه‌ها و تجهیزات مرتبط را از مشکلات عمده این واحد دانست و گفت: وجود سه فرودگاه ملکی در مناطق عملیاتی و ضرورت تطبیق آنها با استانداردها و قوانین کشوری و بین‌المللی از مواردی است که کمک و همکاری دیگر واحدهای شرکت را می‌طلبد. استانداردسازی فرودگاه‌های ملکی بسیار مهم بوده و همواره یکی از دغدغه‌های مهم شرکت نفت فلات قاره ایران، ایمن‌سازی پروازها و احساس آرامش و آسایش همکاران است که امیدواریم به‌زودی به نتیجه برسد.

کد خبر 289995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =