پژوهشگاه صنعت نفت از ایده‌های خلاقانه و جدید استقبال می‌کند

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت خطاب به شرکت‌های شتاب‌دهنده، دانش بنیان و استارتاپ‌ها گفت: از ایده‌های خلاقانه و جدید استقبال می‌کنیم.

به گزارش شانا به نقل از پژوهشگاه صنعت نفت، جعفر توفیقی روز یکشنبه (۲۶ خردادماه) در نخستین نشست هم‌اندیشی عمومی کارکنان و مدیران ارشد پژوهشگاه صنعت نفت با بیان این‌که هر سازمانی باید عملکرد خود را به‌طور مستمر ارزیابی کند و میزان تطابق آن را با اهداف و برنامه‌های تنظیم شده بسنجد، افزود: گزارش فعالیت‌ سازمان‌ها باید منتشر شود تا ذینفعان داخلی و خارجی پژوهشگاه در جریان این گزارش‌ها قرار گیرند و از اقدام‌های این مجموعه مطلع شوند.

وی تصریح کرد: هدف دیگر از انتشار فعالیت‌های این مجموعه ارزیابی درونی سازمان است، چرا که از این طریق می‌توان آسیب‌ها را شناسایی و در راهبردهای سازمان نیز تجدید نظر کرد تا در سال‌های آتی با قدرت بیشتری به سمت تحقق اهداف حرکت کنیم.

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت با تاکید بر این‌که در سال گذشته تلاش کردیم که ارتباطات پژوهشگاه را وسعت بخشیم، تصریح کرد: با مدیران مختلف در بخش‌های دولتی و خصوصی نشست‌های متعددی برگزار شده تا با ظرفیت‌های پژوهشگاه آشنایی‌های بیشتر انجام شود و در آینده نزدیک ارزش‌های این سازمان برای ارتقای جایگاه صنعت نفت بیشتر دیده شود.

توفیقی با اشاره به این‌که سال ۹۸ را سال چابک‌سازی در این مجموعه نام‌گذاری کرده‌ایم، افزود: هدف از این نام‌گذاری، سرعت ‌بخشی به فعالیت‌ها و حذف مقررات زاید است تا فعالیت‌های محوری پژوهشگاه با سهولت بیشتر انجام شود.

وی با بیان این‌که گزارشات ارایه شده به ذینفعان با هدف میزان اثربخشی پروژه‌ها تنظیم و ارائه می‌شود، گفت: اغلب گزارش‌های این مجموعه بر مبنای شاخص‌های اثر بخشی تنظیم شده تا جامعه اقتصادی، صنعتی و مدیران کشور بیشتر با فعالیت‌های این مجموعه آشنا شوند و بدانند که اقدام‌های این سازمان صرفا در یک چرخه اقتصادی بسته تعریف نمی‌شود، بلکه ارزش اقتصادی و فناوری پژوهشگاه باید در اقتصاد صنعت نفت و کشور مورد تحلیل قرار گیرد.

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت به وضع کنونی کشور اشاره کرد و گفت: محققان و متخصصان پژوهشگاه صنعت نفت همواره تلاش می‌کنند که شرایط موجود را به فرصت تبدیل کرده و اکنون که شرکت‌های خارجی فعالیت‌های خود را به صفر رسانده‌اند، پژوهشگاه بتواند این خلا را پر کرده، دانش و فناوری مورد نیاز صنعت نفت‌وگاز را نیز تامین کند.

توفیقی با تاکید بر این‌که از همه ایده‌های جدید و خلاقانه استقبال می‌کنیم، گفت: سازمان‌های مبتنی بر پژوهش و فناوری، همواره به ایده‌های جدید و بروز خلاقیت خود زنده هستند و امیدواریم با کمک شرکت‌های شتاب‌دهنده، دانش بنیان و استارتاپ‌ها، بتوانیم شرایط بهتری را در تقویت این زمینه‌ها فراهم سازیم.

کد خبر 289998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =