نشست مشترک مدیران ارشد پژوهشگاه صنعت نفت و پتروشیمی شازند برگزار شد

مدیران پژوهشگاه صنعت نفت و پتروشیمی شازند به‌منظور توسعه همکاری‌های متقابل نشستی مشترک در محل پژوهشگاه نفت برگزار کردند.

به گزارش شانا به نقل از پژوهشگاه صنعت نفت، عظیم کلانتری‌اصل، رئیس این پژوهشگاه با اشاره به فعالیت‌های مختلف این سازمان در بخش پایین‌دست، پالایشگاهی، پتروشیمی و گاز تصریح کرد: پژوهشگاه در این حوزه‌ها سابقه طولانی دارد و در این زمینه همواره بر توسعه دانش و انتقال فناوری تمرکزی ویژه‌ داشته است.

وی با بیان اینکه مسائل محیط زیستی جزو اولویت‌های این مجموعه به‌شمار می‌آید، افزود: در پژوهشگاه صنعت نفت به همه فعالیت‌های مرتبط با حفاظت صنعتی، خوردگی و رنگ و پوشش توجه ویژه‌ای شده و همواره سعی شده است پروژه‌های بسیار زیادی بر اساس نیاز صنعت همسو با مسائل  مرتبط با محیط زیست به سرانجام برسد.

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت با تأکید بر اینکه توسعه دانش‌فنی از مهم‌ترین اولویت‌های این مرکز تحقیقاتی است، اظهار کرد: برگزاری دوره‌های کاربردی و ارائه خدمات‌ فناورانه آزمایشگاهی از دیگر اقدام‌هایی است که دو طرف می‌توانند در این زمینه‌ها با یکدیگر همکاری کنند.

علیرضا خلیلی‌نیا، مدیرعامل پتروشیمی شازند نیز در ادامه این نشست با اشاره به مأموریت‌های این شرکت گفت: افزایش تولید، صادرات و تحقیق و توسعه از مهم‌ترین مسائلی است که در این مجموعه دنبال می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه پتروشیمی‌ شازند در فعالیت‌های خود همواره بر مباحث پژوهش و فناوری تأکید داشته است، یادآور شد: در سال‌های گذشته توانستیم با تکیه بر پژوهش و فناوری در زمینه قطعه‌سازی، ساخت کاتالیست‌ها و خوراک‌ پتروشیمی‌ها اقدام‌هایی مؤثر انجام دهیم و قطعات بسیاری را در کشور بومی‌سازی کنیم.

مدیرعامل پتروشیمی شازند ادامه داد: پتروشیمی شازند در حوزه پژوهش و فناوری تأکید بسیاری بر ارتباط صنعت و دانشگاه داشته است و یقین داریم پژوهشگاه صنعت نفت به‌عنوان تخصصی‌ترین مرکز پژوهشی کشور می‌تواند خدماتی مؤثر را در حوزه‌ پتروشیمی ارائه کند.

در پایان این نشست بر همکاری دو طرف تأکید و مقرر شد ضمن تشکیل کارگروه مشترک، نشست‌های مرتبط با حوزه‌های مورد نیاز با هدف توسعه همکاری‌ها از سوی دو مجموعه برگزار شود.

کد خبر 474071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =