گسترش همکاری‌های فناورانه پژوهشگاه صنعت نفت و ایران‌خودرو دیزل

نشست مدیران پژوهشگاه صنعت نفت و شرکت ایران‌خودرو دیزل با هدف گسترش همکاری‌های فناورانه برگزار شد.

به گزارش شانا به نقل از پژوهشگاه صنعت نفت، عظیم کلانتری‌اصل، رئیس پژوهشگاه صنعت نفت در این نشست که با هدف گسترش همکاری‌های فناورانه برگزار شد، گفت: پژوهشگاه صنعت نفت همواره درصدد همکاری با شرکت‌های مولد و دانش‌محور به‌منظور توسعه فرآیندهای علمی بوده است.

وی افزود: بر همین اساس پژوهشگاه صنعت نفت آمادگی دارد در زمینه‌های مختلف مانند توسعه دانش‌های فنی روغن، کاتالیست، پلیمر، نانو و توسعه انواع مواد شیمیایی و مسائل مرتبط با محیط زیست با مجموعه ایران‌خودرو دیزل همکاری کند.

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت با اشاره به موضوع‌های مرتبط با سوخت و سوخت‌های جایگزین، مسائل مرتبط با قوانین کربن و توسعه فناوری، خواستار در دستور قرار گرفتن این مباحث برای آغاز فعالیت‌های دو طرف‌ شد.

کلانتری‌اصل پژوهشگاه صنعت نفت را به‌دلیل امکانات مناسب و بهره‌مندی از نیروی انسانی متخصص، بسیار منحصربه‌فرد دانست و اظهار کرد: راهبرد اصلی این مجموعه توسعه و تکمیل دانش فنی است و همواره تجاری‌سازی و تولید انبوه محصولات خود را به دیگر بخش‌ها واگذار می‌کند.

تدوین استانداردها و شاخص‌ها از سوی پژوهشگاه صنعت نفت

بر اساس این گزارش در ادامه این نشست، جواد توسلی‌مهر، مدیرعامل شرکت ایران‌خودرو دیزل ضمن تأکید بر همکاری طرفین اظهار کرد: در شرایط کنونی کشور، نیاز به دانش‌های بومی احساس می‌شود، چراکه ثابت شده است این دانش‌ها توانسته‌اند در شرایط سخت و دشوار بسیاری از مشکلات را برطرف سازند.

وی ادامه داد: با استفاده از دانش بومی متخصصان کشورمان در چند سال اخیر توانسته‌ایم ۱۳ محصول جدید طراحی کنیم و به تولید انبوه برسانیم و چنانچه زمینه مناسب برای متخصصان و محققان این کشور فراهم شود، به‌طور حتم می‌توانیم به نتایج ارزشمندی دست یابیم.

مدیرعامل شرکت ایران‌ خودرو دیزل تصریح کرد: شرکت ایران‌خوردو دیزل و پژوهشگاه صنعت نفت می‌توانند در زمینه بومی‌سازی دانش‌فنی با یکدیگر همکاری کنند و در این حوزه‌ها پروژه‌ای مشترک میان طرفین تعریف شود.

توسلی مهر پژوهشگاه صنعت نفت را مرجع تدوین استانداردها و شاخص‌ها در زمینه‌های مختلف دانست و گفت: این دو مجموعه از ظرفیت دانشی و توانمندی بسیار بالایی برخوردارند، از این رو می‌توانند با تشکیل کمیته مشترک پروژه‌های متعددی را بررسی و اجرا کنند.

در پایان این نشست مقرر شد پس از بازدید از شرکت ایران‌خودرو دیزل، موضوعات و نیازهای فناورانه از سوی کمیته‌ای مشترک پیگیری شود.

کد خبر 475444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =