مدیران پژوهشگاه صنعت نفت و دانشگاه فدرال کازان زمینه‌های همکاری را بررسی کردند

مدیران پژوهشگاه صنعت نفت و دانشگاه فدرال کازان با هدف بررسی زمینه‌های همکاری متقابل نشستی مشترک را در پژوهشگاه صنعت نفت برگزار کردند.

به گزارش شانا به نقل از پژوهشگاه صنعت نفت، عظیم کلانتری‌اصل، رئیس پژوهشگاه صنعت نفت در نشست با مسئولان دانشگاه فدرال کازان روسیه با اشاره به تفاهم‌نامه‌ای که چندی پیش بین این دو مجموعه امضا شده بود، گفت: قرار است پژوهشگاه صنعت نفت و دانشگاه کازان روسیه در زمینه همکاری‌های مرتبط با مطالعه، توسعه و طراحی پایلوت‌های ازدیاد برداشت و ارزیابی‌های فنی با یکدیگر همکاری کنند.

وی با معرفی پردیس‌های سه‌گانه این مرکز تحقیقاتی اظهار کرد: پژوهشگاه صنعت نفت یکی از مراکز مهم در زمینه توسعه فناوری به شمار می‌آید و آموزش‌های کاربردی در زمینه موضوع‌های نو و اجرایی‌ کردن هدف‌های مرتبط با تفاهم‌نامه امضاشده از برنامه‌های کاری این سازمان است.

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت افزود: طراحی پایلوت در مخزن‌های کربناته از دیگر اولویت‌های این مرکز تحقیقاتی است و با توجه به آنکه شرکت تات‌نفت و دانشگاه کازان در این زمینه از تجارب ارزشمندی بهره‌مند هستند، طرف‌ها می‌توانند در این حوزه نیز همکاری‌های خود را توسعه دهند.

کلانتری با تاکید بر اینکه می‌توانیم تجربه و همگرایی‌هایی را که در کشور ایران به‌دست آمده با همتایان روس خود به اشتراک‌ گذاریم، تصریح کرد: ما همواره درصدد هستیم سطح تعاملات خود را افزایش دهیم، از این رو می‌توان آموزش‌های آنلاین کوتاه‌مدت را برای آغاز این همکاری در برنامه کاری خود قرار دهیم.

وی با بیان اینکه توسعه فناوری، نگاه به آینده و ایجاد شبکه‌های همکاری از مأموریت‌های اصلی این مجموعه است، ادامه داد: افزایش تولید نفت و گاز، اکتشاف منابع جدید، مطالعات مخزن‌ها و تبادل نیروی انسانی متخصص از دیگر زمینه‌هایی است که پژوهشگاه صنعت نفت و دانشگاه فدرال کازان می‌توانند در برنامه‌های آینده خود قرار دهند.

در این نشست نمایندگان دانشگاه فدرال کازان از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود در پژوهشگاه صنعت نفت بازدید کردند و زمینه‌های همکاری مشترک در حوزه توسعه فناوری‌های مشترک بررسی شد.

کد خبر 474859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =