زنگنه راه کاسبان تحریم را بسته است

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی بحث تحریم مطرح می‌شود کاسبان تحریم نیز ایجاد خواهند شد، زنگنه دست چنین افرادی را بسته و طبیعی است که چالش‌هایی پیش رو داشته باشد.

به گزارش شانا، محمود صادقی، نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی به عملکرد وزیر نفت اشاره کرد و گفت: زنگنه یکی از افراد تاثیرگذار دولت تدبیر و امید است، هرچند حوزه پرچالشی دارد، اما همیشه با اقتدار عمل کرده است.

وی با اشاره به این اینکه در دولت گذشته (نهم و دهم) متاسفانه دست‌اندازی به صنعت نفت بسیار زیاد بود، افزود: تحریم‌های اقتصادی و همچنین نفوذ برخی نهادهای موازی و باندهای قدرت و ثروت نظیر بابک زنجانی در دولت گذشته در بخش نفت مشکلاتی را ایجاد کرد، اما در این دولت با ورود زنگنه به وزارت نفت به دلیل سوابق مدیریتی فراوان وی، شاهد عملکرد مطلوب در این بخش هستیم.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این دولت زنگنه بارها در مجلس حاضر شد و به پرسش‌های نمایندگان پاسخ داد و نمایندگان نیز از پاسخ‌های وی قانع شدند، معتقدم وی وزیر موفقی است، هر چند سوال حق نمایندگان است و وزیر نیز باید پاسخگوی پرسش‌های نمایندگان ملت باشد، اما برخی فشارها نیز با اهداف خاصی دنبال می‌شود.

صادقی با تاکید بر اینکه زنگنه در بدو ورود خود به وزارت نفت، بحث شفافیت را در این وزارتخانه دنبال کرده است، گفت: وقتی بحث تحریم مطرح می‌شود کاسبان تحریم نیز ایجاد خواهند شد، زنگنه دست چنین افرادی را بسته و طبیعی است که چالش‌هایی داشته باشد، اما با پشتوانه‌ای که از وی سراغ دارم معتقدم بر چنین چالش‌هایی فائق آمده و عبور خواهد کرد.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط کنونی و تحریم‌های اقتصادی، وزارت نفت عملکرد قابل قبولی داشته و توانسته است در بازارهای جهانی حضور موثری داشته باشد. اداره شدن کشور با وجود تحریم سخت نشان می‌دهد، اما با وجود همه فشارها، نیازهای کشور با اتکا به درآمدهای نفتی در حال تامین است.

این عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی به موضوع حمله به دو نفتکش بزرگ در دریای عمان اشاره کرد و گفت: این موضوع مشکوک به نظر می‌رسد، همچنین همزمانی این حادثه با دیدار نخست وزیر ژاپن با رهبر معظم انقلاب اسلامی نشان داد که دسیسه‌هایی برای جلوگیری از کاهش تنش در منطقه وجود دارد.

کد خبر 290017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =