فضاسازی‌ها علیه وزارت نفت ناشی از مخاصمات سیاسی است

وزیر اسبق نفت با اشاره به اظهارنظرهایی از سوی برخی افراد مانند دبیر پیشین شورای عالی امنیت ملی در زمینه مقایسه فروش نفت در دوره پیشین تحریم و اکنون گفت: انتقادهای او را باید به حساب رقابت گذاشت، اکنون شرایط سخت‌تر شده و طرح این مباحث ناشی از مخاصمات سیاسی است.

به گزارش شانا به نقل از ایلنا، در هفته‌ها و ماه‌های اخیر تقریبا هر روز خبری جدید از انتقاد به وزارت نفت مخابره می‌شود. از توئیت سعید جلیلی و مقایسه مقدار فروش نفت در دولت کنونی با دولت احمدی‌نژاد، تا پیغام بابک زنجانی از زندان و ادعای فساد مالی مدیر مالی وزارتخانه که وجود خارجی ندارد و کارتخوان و پیدا شدن طلا در دفتر وزیر و...

محمد غرضی گفت: وزارت نفت طبق قانون عملیات فروش نفت را اجرایی کرده و  خارج از آن کاری نمی‌کند.

وی افزود: طبق مجوزهایی که دولت به وزارت نفت می‌دهد نفت صادر می‌کند و گزارش همه اقدام‌ها هم ارائه می‌شود.

وزیر اسبق نفت اظهار کرد: بدون‌شک وزارت نفت متکی به وزیر نیست و همه امکانات و استعدادها از کارگر عملیاتی تا متخصصان سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) همگی به‌کار گرفته شده‌اند تا تحریم‌ها را دور بزنیم. همانگونه که در زمان جنگ نیز بیشترین کمک را این وزارتخانه از آزادسازی آبادان گرفته تا فروش نفت برای مقابله با جنگ داشت.

غرضی تاکید کرد: بدون شک وزارت نفت در شرایط کنونی نیز به‌خوبی از پس مشکلات بر می‌آید و نیازی نیست از بیرون برخی مدعیان را برای مقابله با حملات مشارکت دهد.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه نیز درباره این هجمه‌ها به وزارتخانه و وزیر نفت به ایلنا گفت: اعتقاد من این است که روندی در کشور شکل گرفته که حتی در شرایط تحریم هم منافع ملت در موضوع صادرات نفت و فرآورده‌های نفتی حفظ شود. به عبارت دیگر، به گونه‌ای عمل می‌شود که دوباره شرایط فسادآمیز گذشته که هنوز پرونده‌های آن باز است، ایجاد نشود.

وی تاکید کرد: بنابراین در شرایط کنونی و سخت تحریم، طرح این مباحث کمکی به کشور نمی‌کند و حتی ممکن است دست وزارت نفت را در اینکه بتواند نفت کشور را صادر کند، ببندد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: صادرات نفت با ملاحظه‌کاری‌های قانونی جدی در وزارت نفت انجام می‌شود و طرح این مباحث در شرایط کنونی به صلاح کشور نیست.

کد خبر 290208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =