کمک ۲۴۵ میلیارد ریالی شرکت مارون در حوزه عمل به مسئولیت‌های اجتماعی

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت‌وگاز مارون از کمک ۲۴۵ میلیارد ریالی این شرکت در حوزه عمل به مسئولیت‌های اجتماعی در سه سال اخیر خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، حمید کاویان ضمن تشریح عملکرد شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون در حوزه عمل به مسئولیت‌های اجتماعی گفت: تامین آب شرب برخی روستاهای اطراف تاسیسات همواره مورد توجه شرکت مارون بوده است، به گونه‌ای که در سال ۹۵ و با توجه به مشکل تامین آب شرب بخش غیزانیه، طبق توافق با شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و اداره آب و فاضلاب روستایی تلاش کردیم تا حدودی این مشکل را برطرف کنیم.

وی به تامین اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال برای رفع مشکل تامین آب بخش غیزانیه اشاره کرد و افزود: این میزان اعتبار از سوی شرکت بهره‌برداری نفت‌وگاز مارون به حساب شرکت آبفار واریز شد که امیدواریم مسئله آب آشامیدنی منطقه غیزانیه با پایان این پروژه به صورت کامل برطرف شود.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت‌وگاز مارون اظهار کرد: همچنین پارسال و در یک مقطع زمانی ۱۰۰ روزه، روزانه ۱۲۸ هزار لیتر آب برای مردم روستاها در نظر گرفته شد و این روند امسال در بخش غیزانیه تداوم خواهد داشت.

کاویان از عملکرد شرکت بهره‌برداری نفت‌وگاز مارون در هر دو بخش تولید و عمل به مسئولیت‌های اجتماعی ابراز امیدواری کرد و گفت: در سه سال اخیر رقمی بالغ بر ۲۴۵ میلیارد ریال در امور فرهنگی‌ و مذهبی، راه‌سازی، محیط زیست، پشتیبانی، توسعه زیرساخت‌ها و امور آب‌ و برق، ورزش، سلامت و تجهیز و آموزش مدارس حوزه عملیاتی شرکت هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت‌وگاز مارون احداث و بهسازی ۳۱ مسجد، احداث ۱۵ مدرسه ۲ و ۳ کلاسه، کمک به موکب‌های اربعین، توزیع اقلام و بسته‌های غذایی به ارزش حدود ۸۰۰ میلیون ریال میان خانواده‌های نیازمند، تامین و توزیع ۵ هزار اصله نهال برای شهرستان رامشیر، تامین ۱۰ عدد مخزن ۲ هزار لیتری برای عشایر اطراف تاسیسات مارون، لایروبی کانال آب شادگان و تامین روشنایی بخش‌هایی از مناطق روستایی اطراف تاسیسات عملیاتی را از مهم‌ترین اقدام‌های این شرکت در دو سال گذشته برشمرد.

به گفته کاویان، همچنین دریافت مصوبه تامین پنج دستگاه مینی‌بوس برای جابه‌جایی دانش‌آموزان شهرستان رامشیر و دو دستگاه تانکر آبرسانی برای تامین آب شرب مردم منطقه از دیگر مواردی است که از سوی شرکت مارون برای رفاه حال مردم بومی منطقه پیگیری شده است.

وی در پاسخ به این پرسش که شرکت بهره‌برداری نفت‌وگاز مارون در مقابله با سیلاب اخیر خوزستان چه اقدام‌هایی را انجام داده است، گفت: شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از سوی ستاد مدیریت بحران استان خوزستان و حمایت مقام عالی وزارت به عنوان معین چند شهر از جمله اهواز، کارون و باوی انتخاب شد و شرکت بهره‌برداری نفت‌وگاز مارون خدمات و کمک‌های خود اعم از اعزام نیروی انسانی داوطلب، تامین ماشین‌آلات سنگین و نیمه سنگین، احداث سیل‌بند و توزیع ۶۰۰ بسته کامل غذایی در ماه مبارک رمضان را در قالب خدمات مناطق نفت‌خیز جنوب ارائه کرد.

وی به شرایط خاص اقتصادی حاکم بر کشور و صنعت اشاره کرد و افزود: تلاش‌های ما برای خدمت به مردم به‌صورت مستقیم یا مشارکت با نهادها و سازمان‌های اجرایی همواره تداوم داشته است و با وجود شرایط خاص موجود و با توجه به اینکه رسالت ما تولید نفت خام، گاز و مایعات گازی است، هر آنچه را در توان داشتیم از محل صرفه‌جویی‌ها و آنچه برای عمل به مسئولیت اجتماعی تخصیص داده شده، برای افزایش سطح رفاه مجاوران محترم هزینه کردیم و امیدوارم در آینده نزدیک با مشارکت، همکاری و همدلی موجود میان مردم، صنعت نفت و دیگر نهادها و سازمان‌های ذی‌ربط، همه نیازهای منطقه برطرف شود.

کد خبر 290229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =