تولید فرآورده‌های نفتی یورو ۴ و ۵ به بهبود محیط زیست کمک کرد

رئیس جمهوری گفت: دولت یازدهم و دوازدهم در زمینه تولید فرآورده‌های نفتی یورو ۴ و ۵ و بهبود شرایط زیست‎محیطی تلاش‎های خوبی کرده است.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی امروز (سه‌شنبه، چهارم تیرماه) در دیدار با وزیر و مدیران ارشد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه دولت یازدهم و دوازدهم در زمینه محیط زیست اقدام‌های بسیار خوبی را به انجام رساند، گفت: در شرایطی که بنزین پتروشیمی و گازوییل، شرایط بدی از لحاظ محیط زیستی برای مردم به‌وجود آورده بود، دولت در زمینه تولید فرآورده‌های یورو ۴ و ۵ تلاش‌های خوبی انجام داد و امروز با دسترسی مردم به این فرآورده‌ها، اقدام‌های ارزشمندی در زمینه بهبود سلامت به انجام رسیده است.

رئیس جمهوری افزود: در دولت یازدهم تا چند سال در تحریم و چند سال در فشار کاهش قیمت نفت قرار داشتیم، به گونه‌ای که قیمت نفت از ۱۲۰ دلار به ۳۰ دلار رسید، اما دولت به گونه‌ای تلاش کرد که مردم کاهش درآمدها تا یک چهارم را احساس نکنند.

وی با بیان اینکه در سال‌هایی که برجام به ثمر رسیده بود و گشایشی ایجاد شده بود، عده‌ای اجازه ندادند مردم از ثمرات آن لذت ببرند، اظهار کرد: از همان ابتدا شروع به ایراد گرفتن کردند. هنگامی که شرکت‌های خارجی برای سرمایه‌گذاری به کشور می‌آمدند، می‌گفتند چرا این شرکت آمده است و وقتی می‌رفتند می‌گفتند چرا رفته‌اند؟ قرارداد می‌بستیم، می‌گفتند خیانت به عالم بشریت شده است و اگر قراردادی برهم می‌خورد باز هم می‌گفتند خیانت کرده‌اند و در نهایت نگذاشتند مردم این گشایش را حس کنند و از آن لذت ببرند.

روحانی اظهار داشت: خوشبختانه کاری که آمریکا در این روزها انجام می‌دهد به معنای ناموفق بودن حتمی برنامه‌ها و شکست قطعی آنان است و از لحاظ سیاسی، هیچ تردیدی در آن وجود ندارد.

رئیس جمهوری ادامه داد: امروز در هیئت حاکمه آمریکا یک سرخوردگی عجیب و سردرگمی بزرگ به‌وجود آمده است. آنها سرخورده شده‌اند، زیرا هر اقدامی می‌کنند، به نتیجه نمی‌رسد و تأثیری ندارد، به گونه‌ای که آنها توقع داشتند کشور را در مدت دو تا سه ماه به هم بریزند، اما هر اقدامی می‌کنند، می‌بینند ملت ایران مستحکم‌تر، سرزنده‌تر و با روحیه بهتر در عرصه‌های مختلف حرکت می‌کند.

کد خبر 290304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =