۸۰ درصد توسعه گازرسانی کشور مربوط به وزارت آقای زنگنه است

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: ۸۰ درصد از گازرسانی کل کشور مربوط به دوران پیشین و کنونی حضور آقای زنگنه در وزارت نفت است که از جان و دل برای مردم تلاش می‌کند.

به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به استان مازندران، حسن منتظرتربتی، امروز (سه‌شنبه، چهارم تیرماه) در آیین افتتاح رسمی طرح گازرسانی به شهر آلاشت و هفت روستای همجوار استان مازندران با بیان این مطلب گفت: خداوند ما را وسیله‌ای قرار داده تا گاز را از قعر چاه‌ها استخراج کنیم و با انتقال آن از هزاران کیلومتر دورتر و در این ارتفاع ۳ هزار کیلومتری به خانه‌های مردم در آلاشت برسانیم.

وی افزود: برای رسیدن گاز به این منطقه از زمان تولید تا پالایش و انتقال، زحمات زیادی کشیده شده است، بنابراین از مردم می‌خواهم افزون بر رعایت نکات ایمنی، این نعمت را درست مصرف کنند.

معاون وزیر نفت در امور گاز با تاکید بر اینکه آرامش و رفاه مردم برای مجموعه وزارت نفت اهمیت بالایی دارد، تصریح کرد: حتی اگر کپسول گاز مجانی را در اختیار مردم این منطقه قرار می‌دادیم، نسبت به گازرسانی صرفه اقتصادی بیشتری داشت، اما این حالت برای مردم آرامش را به ارمغان نمی‌آورد، در حالی که گازرسانی سبب رفاه مردم می‌شود.

تربتی عنوان کرد: افتتاح طرح‌های گازرسانی پایان کار نیست، بلکه آغازی برای توسعه مناطق است تا پروژه‌های وابسته به صنعت گاز با همت مسئولان توسعه یابند و این شرایط سبب شود تا گاز افزون بر آنکه گرمابخش منازل خانواده‌ها شود محور توسعه منطقه نیز باشد.

وی در باره گازرسانی به دیگر استان‌های کشور گفت: امروز به همت تلاش‌ سال‌های اخیر، تعداد بسیاری از استان‌های کشور گازرسانی شده‌اند و این هدف باوجود همه مشکلات اقتصادی دولت محقق شده‌اند. وزارت نفت به‌سختی اقتصاد کشور را تامین می‌کند، اما گازرسانی به سبب آنکه مرتبط با رفاه مردم است هیچگاه متوقف نشده است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران ادامه داد: سالانه بیش از ۳ هزار روستا به شبکه گاز طبیعی متصل می‌شوند، در حالی که این کار در هیچ کشور دیگری انجام نشده است.

کد خبر 290321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =