۷ تیر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۲
  • کد خبر: 290358
وزیر نفت در صف اول جنگ اقتصادی است

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر نفت در صف مقدم جنگ اقتصادی است و برای پیشبرد اهداف نظام در زمینه فروش و صادرات نفت تلاش می‌کند، همه ما باید از ایشان پشتیبانی و حمایت کنیم.

 به گزارش شانا به نقل از ایرنا، علی بختیار گفت: ما باید با حمایت از طلایه‌داران جنگ اقتصادی مشکلات را برطرف کنیم، در عین حال راهکار ارائه دهیم و بدون شعار حمایت کنیم. امروز اداره کشور با شعار اقدام‌های پوپولیستی و فریبکاری امکان‌پذیر نیست.

این نماینده مجلس با اشاره به برنامه‌ آمریکا در اعمال فشار بر ایران و به صفر رساندن فروش نفت کشور اظهار کرد: اداره کشور در این شرایط بسیار سخت است، اما اگر همه با هم باشیم و کار کنیم، می‌توانیم بر این شرایط سخت فائق آییم. ما شرایط امروز را بارها تجربه کرده‌ایم.

عضو کمیسیون انرژی گفت: برخی خطاب به ما در کمیسیون انرژی می‌گویند شما دچار یک وادادگی شده‌اید. باید بگویم ما دچار وادادگی نشده‌ایم، بلکه همکاری، هماهنگی برای عبور از شرایط کنونی ضرورت دارد، آیا به هم زدن انسجام و تبلیغات منفی درست است یا همکاری و هماهنگی و انسجام.

وی یادآور شد: وزیر نفت فردی آمریکایی، انگلیسی و اسرائیلی نیست، بلکه فرزند این مملکت است. آقای زنگنه در ۴۰ سال انقلاب اسلامی همواره تلاش و خدمت کرده و در همه دولت‌ها حضور داشته است؛ ایشان سکاندار وزارتخانه‌های مختلف بوده و متعلق به این نظام است. ما باید کمک کنیم ایشان با انرژی هر چه بیشتر به وظیفه خود در حوزه نفت و انرژی، به‌ویژه در حوزه فروش و صادرات نفت عمل کند.

نماینده مردم گلپایگان با بیان اینکه امروز آمریکایی‌ها انسجام داخلی و همبستگی ملی ما را هدف قرار داده‌اند، گفت: باید کمک کنیم وزیر نفت به مأموریت خود در این زمینه به خوبی عمل کند. ما نباید ناخواسته در شرایط حساس کنونی آب به آسیاب دشمن بریزیم و ندانسته در مسیر اهداف و خواسته‌های دشمن حرکت کنیم.

وی ادامه داد: کسانی که انتقاد و تخریب می‌کنند بدانند که امروز آمریکایی‌ها به دنبال این هستند که ما وزیر نفت را که در صف مقدم جنگ اقتصادی است، تضعیف کنیم و باید بدانیم که تضعیف وزیر نفت مدنظر رهبری انقلاب و ملت انقلابی نیست.

بختیار تصریح کرد: چرا ما باید وزیری را که خود در مجلس به او رأی داده‌ایم و بارها عملکرد او را تأیید کرده‌ایم تضعیف کنیم. در این شرایط سخت باید کارکردها و عملکرد وزیر نفت را در طول چند دهه و چند سال گذشته در نظر بگیریم.

نماینده مردم گلپایگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدام‌هایی که در سال‌های اخیر در صنایع نفت و گاز شده است، اظهار کرد: برنامه‌ریزی برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای فازهای باقی‌مانده پارس جنوبی انجام شده است و در برداشت روزانه گاز از این میدان مشترک  از قطری‌ها جلو افتاده‌ایم، حال باید در این شرایط سخت، موقعیت حساس وزارت نفت را در عرضه نفت و تامین منابع مورد نیاز کشور در نظر بگیریم.

عضو کمیسیون انرژی گفت: پالایشگاه ستاره خلیج فارس به عنوان بزرگ‌ترین پالایشگاه میعانات گازی جهان افتتاح شده است.

بختیار تصریح کرد: امروز تحریم بنزین برای کشور یک مسئله نیست، ما حتی به عنوان یکی از صادرکنندگان بنزین مطرح هستیم، این دستاورد را نباید نادیده بگیریم.

وی با بیان اینکه ما باید در داخل به جای تقابل سیاست تعاملی را در پیش بگیریم، افزود: باید به جای طرح مسائل جناحی و سیاسی راه همکاری با گروه‌ها و جناح‌های سیاسی را دنبال کنیم و برای عبور از این شرایط خاص، تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم.

کد خبر 290358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =