احتمال مذاکره برای کاهش بیشتر تولید اوپک و غیراوپک

وزیر نفت عراق پیش‌بینی کرد که توافق کاهش تولید نفت اوپک در نشست عادی ۱۷۶ اوپک تمدید می‌شود و احتمال مذاکره برای کاهش تولید بیشتر وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ثامر الغصبان گفت: انتظار می‌رود سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) توافق کاهش تولید را در نشست هفته آینده تمدید کند و درباره کاهش بیشتر عرضه نفت که از یکم ژانویه ۲۰۱۹ اجرایی شده است، بحث شود.

توافق بین اوپک و متحدانش از جمله روسیه برای کاهش تولید روزانه ۱.۲ میلیون بشکه‌ای تا پایان ماه جاری میلادی اعتبار دارد.

نشست‌های یکم و دوم ژوئیه (دهم و یازدهم تیرماه، نشست عادی ۱۷۶ اوپک و نشست ششم مشترک اوپک و غیراوپک) گام‌های بعدی این توافق را مشخص می‌کند.

وزیر نفت عراق گفت: تمدید این توافق حداقل در همین سطح خواهد بود، زیرا چندان موثر نبوده است، تاثیر آن تا حد زیادی در به حداقل رساندن عرضه بیش از حد نفت به بازار بوده است، اما اکنون دیدگاه‌ها و درخواست‌هایی مبنی بر کاهش بیشتر تولید داریم.

الغصبان تصریح کرد: درباره این پیشنهادها در وین بحث خواهد شد.

وی به سطح دقیق کاهش تولید نفت اشاره‌ای نکرد.

بنابر اعلام منابع مطلع از موضوع، الجزایر ایده کاهش روزانه ۶۰۰ هزار بشکه‌ بیشتر را مطرح کرده است.

الغضبان گفت: شرکت آمریکایی اکسون موبیل تخلیه کارکنان را از یک میدان نفتی در جنوب عراق تکمیل کرده است.

اختلاف در قراردادها و نگرانی‌های امنیتی جلو قرارداد ۵۳ میلیارد دلاری با این شرکت نفت آمریکایی را گرفته است؛ هدف این قرارداد تقویت تولید نفت عراق در میدان‌های نفتی جنوب این کشور است.

غضبان در حاشیه کنفرانس نفت عراق در لندن گفت: ما اکنون روی پیش‌نویس نهایی قراردادمان کار می‌کنیم. مشکل درباره قیمت، تورم و تقلیل قیمت‌ها است که به جریان پول نقد و نحوه برخورد با قیمت و سود بستگی دارد و این کاملا یک مشکل تکنیکی است نه سیاسی.

کد خبر 290359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =