تصمیم‌های اوپک باید منافع همه اعضا را تامین کند

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی درباره یکصدوهفتادوششمین نشست سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) گفت: در این اجلاس باید تلاش شود تصمیم‌های اوپک منافع همه اعضا را تامین کند.

علی بختیار، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی که وزیر نفت را در یکصدوهفتادوششمین نشست سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) همراهی می‌کند به خبرنگار شانا گفت: در شرایط کنونی که چند عضو اوپک راه دشمنی با ایران را در پیش گرفته‌اند این اجلاس و تصمیم‌های آن برای ما مهم و تاثیرگذار خواهد بود، هرچند نقش ایران در بازار جهانی نفت بر کسی پوشیده نیست.

وی با بیان اینکه تصمیم‌های اوپک باید منافع حداکثری صادرکنندگان نفت را تامین کند، افزود: به نظر می‌رسد کاهش یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه‌ای اوپک و متحدان آن و همچنین کاهش تولید تا یک میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه در روز، یکی از توافق‌های احتمالی این نشست باشد.

علی قربانی، عضو هیئت رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی نیز درباره این نشست گفت: اعضای اوپک و متحدان آن باید برای ترمیم قیمت و توازن بازار تصمیم‌هایی را اتخاذ کنند تا منافع کل اعضا تامین شود، نه فقط چند کشور که راه دشمنی با ایران را در پیش گرفته‌اند.

کد خبر 290433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =