مانور فرود اضطراری هلی‌کوپتر در لاوان برگزار شد

مانور فرود اضطراری هلی‌کوپتر به منظور آمادگی هرچه بیشتر واحدهای عملیاتی و پشتیبانی در محوطه هلی‌پورت فرودگاه لاوان برگزار شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت فلات قاره ایران، مانور فرود اضطراری هلی‌کوپتر روز جمعه (هفتم تیرماه) به‌منظور افزایش هماهنگی و آمادگی نیروها، تشکیل حلقه‌های منسجم عملیاتی و امنیتی در شرایط اضطراری و نیز تعامل و هماهنگی تنگاتنگ با ارگان‌های مختلف در منطقه عملیاتی لاوان برگزار شد.

با پایان عملیات مهار آتش و امداد و نجات، ستاد بحران منطقه با حضور اعضا و مدعوین از شرکت پالایش نفت لاوان، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی و سپاه پاسداران با دریافت نظرات همکاران و اتخاذ تصمیم‌های راهبردی برای پیشبرد اهداف منطقه در راستای حفظ و صیانت از افراد و اموال شرکت در برابر تهدیدها و حوادث احتمالی، به بررسی نقاط قوت و ضعف مانور انجام‌شده پرداختند.

دوره آموزشی تخصصی مدیریت فرودگاهی برای نخستین‌بار برگزار شد

همچنین امید مولاوردی‌خانی، رئیس واحد آموزش شرکت نفت فلات قاره ایران از برگزاری موفقیت‌آمیز دوره آموزشی تخصصی مدیریت فرودگاهی برای نخستین‌بار با حضور ۱۵ نفر از کارکنان این شرکت خبر داد و گفت: این دوره در دانشکده هواپیمایی کشور به مدت ۳۶۰ ساعت و در مجموع ۱۴ عنوان آموزشی برنامه‌ریزی و از تیرماه ۹۷ آغاز شد و به مدت یک سال به طول انجامید.

وی با اشاره به اینکه یکی از شرایط احراز صلاحیت پست روسای فرودگاهی نفت، گذراندن موفقیت‌آمیز دوره‌های تخصصی هوانوردی و فرودگاهی و داشتن گواهینامه مربوطه است، اظهار کرد: در آینده نیز در صورت ممیزی فرودگاه‌های شرکت و به‌روزرسانی گواهینامه آنها، کارکنان این فرودگاه‌ها باید دوره‌های تخصصی مدیریت فرودگاهی را گذرانده باشند.

رئیس واحد آموزش شرکت نفت فلات قاره ایران با بیان اینکه این دوره برای نخستین‌بار برای کارکنان شرکت نفت فلات قاره ایران برنامه‌ریزی و اجرا شده است، گفت: این شرکت با بیشترین تعداد کارکنان در این دوره حضور یافت که این موضوع نشان‌دهنده میزان اهمیت برگزاری دوره است و اطلاعات جامع و به‌روزی که در این دوره به همکاران ارائه شده است در راهبری و مدیریت فرودگاه بسیار مفید خواهد بود.

مولاوردی‌خانی با تاکید بر لزوم به روزسانی مداوم اطلاعات و دانش کارکنان در زمینه مطالب مربوط به استاندارد و ایمنی فرودگاهی، تصریح کرد: در آینده نزدیک با برنامه‌ریزی انجام شده و تائید روسای دانشکده هواپیمایی کشوری، دوره‌های جدید پیشرفته و تکمیلی در این زمینه برای همکاران برگزار خواهد شد.

رئیس واحد آموزش شرکت نفت فلات قاره ایران، هدف نهایی برگزاری این دوره‌ها را افزایش ایمنی فرودگاه‌ها عنوان کرد و یادآور شد: این دوره‌های آموزشی کمک می‌کند راهبری و مدیریت فرودگاه از سوی همکاران به‌روزتر شود و ایمنی فرودگاه‌ها و پروازها افزایش یابد.

کد خبر 290475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =