استفاده حداکثری از تجهیزات ساخت داخل در تعمیرات اساسی پتروشیمی کارون

تعمیرات اساسی پتروشیمی کارون با استفاده حداکثری از تجهیزات ساخت داخل با موفقیت به پایان رسید.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پتروشیمی کارون، عملیات تعمیرات اساسی این مجتمع پتروشیمی با اجرای فعالیت‌های گسترده‌ای از جمله تعویض سه مبدل مهم گلوگاهی واحد که به طور مستقیم مرتبط با افزایش ظرفیت تولید بودند، در مدت 20 روز انجام شد.

رفع مشکلات اساسی کمپرسور هیدروژن برای نخستین بار و تعویض packingهای کالم  C-37101  مربوط به سیستم ESP کوره زباله‌سوز (به منظور بهبود شرایط محیط زیست) از دیگر اقدام‌های انجام شده در این تعمیرات اساسی بود. همچنین تامین بخش عمده‌ای از تجهیزات و قطعات تعویض‌شده از محصولات تولید داخل یکی از نکات حائز اهمیت در روند اجرای عملیات تعمیرات اساسی پتروشیمی کارون محسوب می‌شوند به عنوان مثال، قطعات تعویض شده از سوی کارشناسان این مجتمع به صورت مهندسی معکوس برای ساخت به شرکت‌های ایرانی سفارش داده شده است.

بر اساس این گزارش، تعمیرات اساسی امسال یکی از بهترین اورهال‌های انجام شده در این مجتمع بوده است و واحدها در حال راه‌اندازی و در سرویس قرار گرفتن هستند.

گفتنی است، شرکت پتروشیمی کارون نخستین تولیدکننده ایزوسیانات‌ها در خاورمیانه است که با استفاده از گازهای کلر، منواکسیدکربن، هیدروژن و نیز تولوئن و اسیدنیتریک قادر است انواع محصولات پایه‌ای و اصلی پتروشیمی را شامل انواع ایزوسیانات‌ها که دارای ارزش افزوده بالاتر بوده با کیفیت بالا تولید و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه کند.

کد خبر 290535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =