رویکرد سازمان منطقه ویژه پارس حمایت از کارآفرینان فرهنگی است

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه انرژی پارس گفت: رویکرد این سازمان حمایت از کارآفرینان فرهنگی است که اگر از طریق بخش خصوصی و سازمان‌های مردم‌نهاد نهادینه شود می‌تواند به‌خوبی درآمدزا شده و کمک شایانی به اقتصاد استان باشد.

به گزارش شانا به نقل از سازمان منطقه ویژه انرژی پارس، سیدپیروز موسوی در دیدار با مدیرکل اداره ارشاد استان بوشهر، حمایت از فعالیت‌های فرهنگی و هنری را همسو با هدف و ذات فعالیت سازمان منطقه ویژه پارس در راستای ایجاد سرمایه اجتماعی برشمرد و افزود: از طریق رصد فعالیت‌های هنری و فرهنگی است که می‌توان درک عمیقی از جامعه پیرامونی داشت.

موسوی ادامه داد: درست است که با توجه به شرایط کشور در حالت صرفه‌جویی به سر می‌بریم، اما در دو حوزه ورزش و هنر نمی‌توانیم فعالیت سازمان را متوقف کنیم، زیرا آثار پرهزینه‌ای به همراه دارد.

وی همچنین با اشاره به این نکته که همه فعالیت‌های فرهنگی و هنری سازمان منطقه ویژه در چارچوب اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی انجام می‌شود، ادامه داد: بسیار خرسندیم که در جوار استانی قرار داریم که سرمایه فرهنگی بکر و منحصربه‌فردی دارد.

موسوی ناشناخته بودن هنر و فرهنگ بوشهر را یکی از موانع پیش‌روی کارآفرینی در این حوزه برشمرد و خواستار معرفی ظرفیت‌های تاریخی، آوایی، نمایشی و ... این استان از سوی اداره کل ارشاد استان شد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه انرژی پارس با اشاره به ظرافت‌های هنر صنایع دستی شهرستان عسلویه گفت: از شرکت‌های دولتی و خصوصی منطقه خواسته شده است که در جشن‌ها و هدایای خود از این صنایع بهره گیرند.

در ادامه این دیدار، فاطمه کرم‌پور، مدیرکل ارشاد استان بوشهر نیز نگاه سازمان منطقه ویژه در حمایت از فرهنگ و هنر را تحسین برانگیز خواند و اعلام آمادگی کرد که جشنواره‌ها، نمایشگاه‌های کتاب، همایش‌های آیینی و تئاتر، جایزه‌های هنری و ... در پایتخت انرژی کشور برگزار شوند.

وی افزود: تصمیم ما این است که در اجرای برنامه‌های فرهنگی با کار پژوهشی میزان اثرگذاری برنامه‌ها پیش و پس از اجرا سنجیده شود.

کد خبر 290757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =