نزدیک به ۶۰ درصد محصولات پتروشیمی نوری صادر می‌شوند

مدیرعامل شرکت پتروشیمی نوری با اشاره اینکه سهم صادرات محصولات پتروشیمی نوری، از نظر ریالی پارسال 55 درصد از مجموع فروش بوده است، اظهار کرد: ۵۹ درصد محصولات این پتروشیمی در سال ۹۷ صادر شده‌اند.

به گزارش خبرنگار شانا، تقی صانعی بعدازظهر امروز (سه‌شنبه، ۱۸ تیرماه) در نشست اطلاع‌رسانی عرضه اولیه سهام شرکت پتروشیمی نوری در بازار سرمایه، ۲ اسکله اختصاصی برای بارگیری محصولات را از مزیت‌های این شرکت دانست و گفت: ماهانه ۱۵ کشتی در این اسکله‌ها بارگیری می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه پتروشیمی نوری می‌تواند به صورت مستقیم خوراک خود را از ۱۳ پالایشگاه گازی پارس جنوبی تأمین کند، افزود: در صورتی که تزریق خوراک از تنها سه پالایشگاه پارس جنوبی برای این مجتمع کافی است، در نتیجه پتروشیمی نوری هیچگونه مشکلی برای تأمین خوراک ندارد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی نوری معافیت از ارزش افزوده بر خوراک را از دیگر مزیت‌های این مجتمع عنوان کرد و ادامه داد: پارازایلین، بنزن و ارتوزایلین محصولات اصلی و رافینت، ترکیبات سبک، ترکیبات سنگین، گازمایع، پنتان و نفتای سبک از محصولات فرعی پتروشیمی نوری هستند.

صانعی با اشاره به اینکه عملکرد پتروشیمی نوری پارسال ۹۵ درصد ظرفیت طراحی و ۹۸ درصد برنامه بوده است، تصریح کرد: کاهش تولید این مجتمع در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ به دلیل ۴ ماه انجام تعمیرات اساسی بوده است.

وی با اشاره اینکه سهم صادرات محصولات پتروشیمی نوری، از نظر ریالی پارسال 55 درصد از مجموع فروش بوده است، اظهار کرد: ۵۹ درصد محصولات این پتروشیمی در سال ۹۷ صادر شده‌اند.

به گفته مدیرعامل شرکت پتروشیمی نوری، افتتاح و بهره‌برداری از واحد شیرین‌سازی برش سبک، پروژه ارتقای تولید پارازایلین، پذیرش در بورس اوراق بهادار تهران، رفع مغایرت با شرکت ملی نفت ایران از لحاظ قیمتی و دریافت عنوان واحد تولیدی صنعت سبز از دستاوردهای این شرکت در سال ۹۷ بوده است.

صانعی، شیرین سازی ترکیبات سنگین، جداسازی نرمال پارافین از ترکیبات سنگین و شیرین سازی گاز مشعل را از طرح‌های توسعه‌ای پتروشیمی نوری عنوان کرد.

وی درباره طرح‌های توسعه‌ای در حال بررسی پتروشیمی نوری گفت: ایزومریزاسیون برش سبک، ایزومریزاسیون ترکیبات رافینت، تولید نرمال هگزان پلیمر گرید، بومی سازی کاتالیست‌ها و جاذب‌های مجتمع، تولید آروماتیک از ترکیبات سبک، جداسازی ترکیبات با ارزش اتیل بنزن و متازایلین و اجرای پروژه‌های پژوهشی را از طرح‌های توسعه‌ای در حال مطالعه دانست.

شنبه آینده (۲۲ تیرماه) تعداد ۳۰۰ میلیون سهم معادل ۱۰ درصد از سهام شرکت پتروشیمی نوری به عنوان پانصدوبیست‌وچهارمین شرکت پذیرفته شده برای نخستین بار پس از پذیرش و درج نام شرکت در فهرست شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در بخش «محصولات شیمیایی» گروه «تولید مواد شیمیایی پایه» و طبقه «تولید مواد شیمیایی پایه به جز کود» در فهرست نرخ‌های بازار دوم و در نماد «نوری» به شیوه ثبت سفارش برای کشف قیمت عرضه خواهد شد.

کد خبر 290813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =