روند شناسایی عوامل فساد اقتصادی بهبود یافت

معاون امور حقوقی و مجلس وزارت نفت از شناسایی ۱۲ گلوگاه فساد در صنعت نفت خبر داد و گفت: با تدابیر اتخاذ شده، روند شناسایی عوامل فساد اقتصادی بهبود یافته است.

به گزارش خبرنگار شانا، شجاع‌الدین بازرگانی صبح امروز (شنبه، ۲۲ تیرماه) در همایش هم‌اندیشی کارگروه ارتقای سلامت اداری، و مبارزه با مفاسد اقتصادی و هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان وزارت نفت اظهار کرد: ۱۰ هیئت رسیدگی به تخلفات در وزارت نفت شکل گرفته است که به صورت تخصصی به مشکلات رخ داده، رسیدگی می‌کنند.

وی با یادآوری اینکه هیئت رسیدگی به تخلفات دارای سه عضو اصلی و سه عضو علی‌البدل است، یادآور شد: اعضای هیئت با حکم وزیر نفت منصوب می‌شوند و کار خود را آغاز می‌کنند.

معاون امور حقوقی و مجلس وزارت نفت با بیان اینکه ۷۵ درصد تخلفات رخ داده در نفت مربوط به ضوابط اداری و اجرایی مانند غیبت و تاخیر کارمندان است و تخلفات مالی بخش کمی را تشکیل می‌دهد، تصریح کرد: با تدابیر اتخاذ شده از سوی وزیر نفت و همت سازمانی، روند شناسایی عوامل فساد اقتصادی بهبود یافته و بازخوردهای بیرونی آن نیز مشخص است.

وی با اشاره به اینکه کارگروه‌های مبارزه با مفاسد اقتصادی نیز تشکیل شده که رویکرد آن پیشگیرانه و جلوگیری از وقوع فساد است، ادامه داد: با اقدام‌های انجام شده، ۱۲ گلوگاه فسادخیز در صنعت نفت شناسایی شد که با توجه به گستردگی قراردادها، مناقصه‌ها و طرح‌ها همه این گلوگاه‌ها مربوط به وزارت نفت نیست.

بازرگانی به تشکیل کمیته ویژه بررسی و مبارزه با مفاسد اقتصادی اشاره کرد و  گفت: ترکیب این کمیته فرابخشی است و نمایندگی از وزارت نفت، دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور نیز در آن حضور دارند که ترکیب موثری است.

کد خبر 290924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =