آمریکا موفق به توقف فروش نفت ایران نمی‌شود

معاون اول رئیس جمهوری گفت: هرچند منابع درآمدی و بودجه کشور تحت تاثیر تحریم‌ها قرار گرفته است، اما تلاش آمریکا این بود که فروش نفت ایران را به صفر برساند که البته در رسیدن به این هدف موفق نخواهد شد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رئیس جمهوری، اسحاق جهانگیری، امروز (سه‌شنبه، ۲۵ تیرماه) در کنگره ملی پرسش مهر با اشاره به خروج یکجانبه آمریکا از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) گفت: رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که برجام کلاه بزرگی است که بر سر ایالات متحده رفته و همه شرایط به نفع ایران است و با این استدلال از برجام خارج شد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران یکسال صبر کرد و امروز بعضی از تعهدهای خود را کاهش داده است، زیرا معتقد هستیم اگر قرار باشد از برجام استفاده نکنیم، تعهدهای خود را کاهش می‌دهیم تا دنیا بداند با مردمی متمدن و تاریخ‌ساز روبه‌روست و نه یک کشور بی‌اراده.

معاون اول رئیس جمهوری با بیان اینکه تلاش آمریکا این بوده که فروش نفت ایران را به صفر برساند، تصریح کرد: البته در رسیدن به این هدف موفق نخواهند شد، هرچند منابع درآمدی و بودجه کشور تحت تاثیر این تحریم‌ها قرار گرفته است.

کد خبر 291077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =