۲۹ تیر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸
  • کد خبر: 291150
میدان نفتی مارون؛ موقعیت جدید دکل ۹۳ فتح

حفر دهمین حلقه چاه نفتی با کاربست دکل ۹۳ فتح در موقعیت میدان نفتی مارون در مناطق نفت‌خیز جنوب آغاز می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، پویا احمدیان، رئیس دستگاه حفاری ۹۳ فتح گفت: با پایان حفاری و تکمیل یک حلقه چاه توسعه‌ای/ توصیفی در میدان نفتی اهواز، دکل ۹۳ برای حفاری چاه توسعه‌ای جدید به میدان مارون منتقل می‌شود.

وی اظهار کرد: دکل ۹۳ فتح پنج سال است به ناوگان شرکت ملی حفاری پیوسته و تحت سرپرستی مدیریت عملیات حفاری – ۳ خشکی است و تاکنون ۳۱ هزار و ۸۶۶ متر حفاری چاه‌های نفت و گاز را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

رئیس دستگاه حفاری ۹۳ فتح گفت: این دستگاه سنگین که ۲ هزار اسب بخار توان دارد در شمار روزآمدترین دستگاه‌های حفاری شرکت است که از سیستم گرداننده فوقانی، مدیریت پسماند، سه دستگاه پمپ و پنج دستگاه ژنراتور برخوردار است.

احمدیان افزود: با توجه به تجهیزات و متعلقات، دکل ۹۳ فتح در ردیف دستگاه‌های بدون حادثه و همچنین دوستدار محیط زیست قرار دارد.

وی اظهار کرد: مهار فوران چاه ۱۴۷ رگ سفید با هدایت متخصصان مجرب و سختکوش از طریق حفر یک حلقه چاه امدادی و بستن چاه از عمق را می‌توان از جمله عملکرد قابل دفاع دکل ۹۳ فتح برشمرد.

احمدیان یادآور شد: عملیات جابه‌جایی این دستگاه و برپایی آن در مکان جدید با احتساب نقل و انتقال اردوگاه در ۱۵۶ محموله از سوی خودروهای سنگین کشنده و تریلر در مدت زمان حدود ۲۰ روز انجام می‌شود.

کد خبر 291150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =